02.09.2024 Bolt sender klage på nye taxikrav til Esa Bolt trapper opp motstanden mot nye regler for drosjenæringen. – Brudd på EØS-avtalen om rett til fri etablering, sier den norske Bolt-sjefen.
09.07.2024 DN mener: Når det blir dyrere å drive drosje, blir også drosjeturen dyrere Drosjekundene får regningen når regjeringen Støre setter inn reversen.
05.07.2024 Vil stille krav om drosjesentraler – får kjeft av deler av bransjen Utvalg foreslår at drosjer pålegges å ha en teknologinøytral måte å regne ut prisen på taxituren. Direktør i NHO-forening tok dissens på ett forslag.
21.12.2023 Esa vil ettergå regjeringens nye krav til drosjesentral Esa vil vurdere om regjeringens forslag til innstramning i drosjenæringen er i pakt med EØS-avtalen. – Jeg er oppmerksom på at Esa kan vise interesse for saken, sier samferdselsministeren.
12.12.2023 Jan-Egil Kristiansen All omsetning i drosje skal registreres på taksameteret Bolt sier at de rapporterer til myndighetene, men det er ikke i henhold til loven når det ikke skjer fra taksameter. Her bryter altså Bolt loven, og det gjør også sjåførene deres om de ikke bruker taksameteret.
03.12.2023 Tidligere skattekrimsjef om drosjereformen: – Har gått fullstendig feil vei Langt flere drosjesjåfører kjører svart etter frislippet, sier tidligere skattekrimsjef og peker på Bolt og Uber. Det har vi ingen indikasjoner på, parerer Bolt-sjefen.
01.12.2023 Taxiselskaper med motangrep – inngår nordisk app-samarbeid Bolt har skaffet seg 150 millioner drosjekunder via en app. Nå svarer de etablerte nordiske drosjeselskapene med samme mynt i den knallharde konkurransen.
26.11.2023 Bolt-sjefen: – Mange store etablerte drosjeaktører ønsker ikke konkurranse Bolt har 3000 sjåfører i stallen. Noen av sjåførene kjører inn over en million i året, ifølge Norge-sjefen.
15.11.2023 Drosjeutvalg vil stramme inn kjørereglene – Uber og Bolt truer med Esa Aktører i taxibransjen er på kollisjonskurs om forslag til nye regler. Det er full strid om taksameter og om sjåførene skal være tilknyttet en sentral.
14.10.2023 Frislippet i taxinæringen: – Har ødelagt hele bransjen Bytaxi-eier Jarle Kanaris gir frislippet av løyver skylden for konkursene i bransjen. – Forfallet i taxinæringen er totalt, sier han.
23.06.2023 «Du blir utkonkurrert,» sa investorene som avviste Markus Villig. Nå har tre millioner sjåfører gjort 29-åringen til milliardær Det tok Bolt-gründeren ti år bygge milliardformuen, og under tre å snu Norges taximarked på hodet. Veien hit gikk via en serbisk drosje-boss med revolver, og motstand mot det nye, kontroversielle arbeidslivet han står i spissen for.
31.03.2022 Voi, Tier og Bolt vant sparkesykkel-anbud i Oslo Det lukrative Oslo-markedet er delt ut til tre vinnere. For ni andre selskaper er det rett ut.
17.10.2021 Regjeringen forkaster frislippet i taxinæringen: – Vi fryktet et gufs fra fortiden For bare fire måneder siden gikk plattformselskapet Yango tungt inn i taximarkedet etter dereguleringen. Nå stopper den nye regjeringen frislippet.
05.10.2021 Billigere taxier etter Uber og løyvefrislipp: – Det er tøft med 10–12 timers arbeidsdager, seks-syv dager i uken Nå kan sjåførene få timebetalt.
12.01.2021 Utskjelt og kjempelønnsomt: Elsparkesykkel-gigant har 70 prosent margin Markedet for elsparkesykler i Oslo kan måle seg med millionbyen Paris. For svenske Voi er hovedstaden blitt en pengemaskin med 70 prosents margin, ifølge selskapspresentasjon.
07.08.2020 Elsparkesykkelaktørene i Oslo går sammen om strakstiltak Alle utleieselskapene for elsparkesykler i Oslo går sammen om å innføre en rekk strakstiltak for å bedre situasjonen i hovedstaden allerede denne sesongen.
29.06.2020 Bolt dumper prisen på elsparkesykler – det liker konkurrenten Voi dårlig – Hele deres strategi nå handler om å få «downloads», sier Voi-sjef Christina Moe Gjerde om den nye elsparkesykkel-operatøren Bolt.
23.06.2023 «Du blir utkonkurrert,» sa investorene som avviste Markus Villig. Nå har tre millioner sjåfører gjort 29-åringen til milliardær Reportasje
17.10.2021 Regjeringen forkaster frislippet i taxinæringen: – Vi fryktet et gufs fra fortiden Digitalisering
05.10.2021 Billigere taxier etter Uber og løyvefrislipp: – Det er tøft med 10–12 timers arbeidsdager, seks-syv dager i uken Digitalisering