04.12.2022 Stian Jansen Spørsmålet norske bedrifter bør stille seg nå: Har vi forstått alvoret? Vi går en langvarig, økonomisk mørketid i møte, og etter den venter et annerledes marked enn det vi markedsførere kjenner fra før. Bedriftene bør forberede seg på det verste.
02.07.2018 Smell for lineære tv-kanaler Fersk måling viser at nordmenn i aldersgruppen mellom 20 og 49 år ser under halvannen time på lineær-tv hver dag.
01.05.2017 Ung brukt-app i sterk vekst Rubrikk-appen Tise har doblet antall registrerte brukere på fem måneder. Nå skal selskapet prøve seg i Europa og Kina.
26.03.2017 Telenor-reklame før hatvideo Reklamefilmene til annonsører som Telenor, Toro og Maxbo spilles av før Youtube-videoer fra brukere med ekstreme meninger. Nå varsler annonsørene både skjerping av egen kontroll og sterkere krav til Google.
14.03.2017 – Printmediene får ufortjent mye juling I løpet av to år har over 220 reklamemillioner forsvunnet fra dagspressen. Men forhandlingsdirektør Harald Eide-Fredriksen i Dentsu Aegis Network mener papirannonser fortsatt står sterkt.
12.12.2016 Tor W. Andreassen For raskt om kundelojalitet Lise Tangen Hansen i Carat Norge skriver at digitalisering kan lede til redusert kundelojalitet. Det går litt fort i svingene i hennes argumentasjon.
28.11.2016 Kritisk til iglete reklame Mediebyråene mener annonser som følger etter forbrukeren er treffsikre, men eksperter advarer mot at feil bruk av data kan bli kostbar for annonsørene – og irriterende for folk flest.
04.12.2022 Spørsmålet norske bedrifter bør stille seg nå: Har vi forstått alvoret? Stian Jansen Innlegg