24.01.2019 Follobanen forsinket: Kvikkleire og italiensk konkurs koster milliarder Follobanen blir 2,2 milliarder kroner dyrere og ett år forsinket. Den havarerte italienske entreprenøren Condotte forklarer ifølge Bane NOR 1,6 milliarder kroner, mens dårlig grunn og kvikkleire både i Gamlebyen i Oslo og på Ski får skylden for resten.
01.01.2019 Bane Nor må vente ekstra i Italia-sak Det vil gå minst et halvår til før Bane Nor får full oversikt over merkostnader og forsinkelser etter kontraktsbrudd med italienske Condotte.
19.04.2018 Flere firmaer på Follobanen etter italiensk avsporing Bane Nor har omsider bestemt seg for hvordan det oppsagte entreprenørselskapet Condotte skal erstattes som utbygger på Follobanen. Fire nye kontrakter skal lyses ut for å ta over etter italienerne. Prisen vil trolig øke.
19.03.2018 Follobanen kan gå et halvt år uten entreprenør Follobanen får neppe noen ny entreprenør til erstatning for italienske Condotte på plass før tidligst i mai. Risikoen for en høyere regning stiger
30.01.2018 Vurderer snarvei for å unngå togforsinkelse Bane Nor ser etter ny entreprenør etter at italienske Condotte er fratatt milliardkontrakten på bygging av Follobanen. Håpet er å unngå en tidkrevende anbudsprosess.
30.01.2018 Follobanetrøbbel kan gi togkaos etter sommeren Bane Nor håper å få Follobaneprosjektet på skinnene igjen før sommeren. Dersom det mislykkes, kan pendlerne som kommer hjem fra sommerferie bli møtt med togkaos.
30.01.2018 Bane Nor hever kontrakter for 3,5 milliarder Bane Nor hever avtalene med den italienske entreprenøren Condotte i Follobaneprosjektet. Condotte har de siste månedene kjempet for å unngå konkurs og mister nå kontrakter verdt 3,5 milliarder kroner.
11.01.2018 Follobane-entreprenør trues av konkurs - Bane Nor på hastemøte i Roma Bane Nor skal torsdag i hastemøte med den konkurstruede italienske entreprenøren Condotte som har to milliardkontrakter på Follobanen-prosjektet.
06.07.2017 Lover penger til Follobanen Ledelsen i den italienske entreprenøren Condotte lover å utbetale penger til selskapets underleverandører i Follobanen for å hindre at arbeidet stopper opp.