11.07.2019 Airbnb endrer prisopplysninger etter press fra Forbrukertilsynet Nå skal du få full oversikt over totalprisen på utleieobjekter på Airbnb fra første stund, samt bedre oversikt over hvem du kan klage til når problemer oppstår.
09.04.2019 Tre av fire som tilbyr forbrukslån bryter loven for å få kundene på kroken Prisopplysninger som mangler eller ikke er med overhodet. For liten skrift. For mye salgspress. Mange av bankene bryter loven i jakten på nye kunder.
08.03.2019 Forbrukertilsynet varsler millionbot til Tollefsen Ivar Tollefsens boligselskap blåste opp arealene på leiligheter som ble annonsert på Finn.no. Nå varsler Forbrukertilsynet en bot på inntil fire millioner kroner for brudd på markedsføringsloven.
21.12.2018 Danske Bank fikk reklamerefs av Forbrukertilsynet: – En menneskelig glipp Da en influenser tipset sine lesere om sparing i Danske Bank uten å merke det som reklame, gikk Forbrukertilsynet rett til banken.
11.10.2018 Anna Rasmussens ønske om å redusere gebyr på 100.000 kroner avvises Forbrukertilsynet opprettholder boten på 100.000 kroner mot «Mamma til Michelle».
09.01.2018 Over 1.500 klager på telefonsalg i fjor Forbrukertilsynet mottok 1.566 klager på telefonsalg i 2017. Det er en økning på 35 prosent fra året før.
20.11.2017 Mari Velsand Forskjellen på Youtube og andre sosiale medier når det gjelder merking av reklame, er påfallende stor Det er på tide å slå hull på myten om at det «lønner seg» å skjule reklame.
16.06.2017 Fremdeles mulig å gå på en saftig mobilsmell Selv om man nå kan bruke mobilen som hjemme når man er på reise i europeiske land, kan ekstraregningen bli høy. Forbrukerombudet krever bedre informasjon.
06.03.2017 Blir ulovlig å «flå» kunder som trenger hjelp Bruk av kundetelefoner har ofte vært dyrt. Nå må teleselskapene endre praksis, varsler Nkom.
26.02.2017 Ole-Martin Finstad Har forbrukerombudet alltid rett? Næringslivet har samlet seg for å oppfordre myndighetene til å ta tak i verstingene innen telefonsalg fremfor å endre dagens lovgivning. Det handler nettopp om å sette kunden først.
20.02.2017 Elisabeth Lier Haugseth Har ikke kunden alltid rett? Næringslivet har samlet troppene mot forbrukernes rettigheter til å reservere seg mot uønsket telefonsalg. Hva skjedde med å sette kunden først?
05.02.2017 Finner feil i prising og presentasjon av nye boliger Forbrukerombudet vil granske boligutbyggere og prosjektmeglere og slå ned på villedende markedsføring av boliger i prosjekterte nybygg.
13.12.2016 Forbyr kapring av mobilkunder Norske mobiloperatører har ikke lenger lov til å ringe kunder som har sagt opp et abonnement for å gi dem bedre pris.
28.10.2016 Elisabeth Lier Haugseth nytt forbrukerombud Elisabeth Lier Haugseth er utnevnt til nytt forbrukerombud etter Gry Nergård.
20.11.2017 Forskjellen på Youtube og andre sosiale medier når det gjelder merking av reklame, er påfallende stor Mari Velsand Medier