30.05.2017 – Omfattende og systematisk markedsdeling EUs konkurransemyndigheter bør undersøke hvordan Schibsted og Naspers fordelte virksomheter i mer enn 20 land mellom seg, mener fire økonomi- og jusprofessorer. Schibsted benekter å ha gjort noe galt, men vil snakke med myndighetene.
29.05.2017 Samarbeidet om rubrikkherredømme Med kodenavnet «The Sky Transaction» skulle Schibsted og Telenor erobre rubrikkmarkedet i flere land. For tre uker siden ble partnerskapet avsluttet og hemmelige konkurranseklausuler avviklet.
27.05.2017 – Svært problematisk – I utgangspunktet er det ulovlig å dele markedet seg imellom, sier direktør for konkurranseavdelingen i Eftas overvåkningsorgan Esa, Gjermund Mathisen. Han vil ikke svare på om Esa vil undersøke samarbeidsavtalen mellom rubrikkgigantene Schibsted og Naspers.
26.05.2017 Inngikk verdensomspennende pakt med rubrikk-rival Schibsted og rubrikkrivalen Naspers fordelte virksomheter i mer enn 20 forskjellige land mellom seg. Og undertegnet flere hemmelige avtaler om hvor de ikke skulle konkurrere.