20.11.2018 Innlegg: Vi må snakke om den digitale bærekraften Et fåtall selskaper er i ferd med å ta fullstendig kontroll over våre verdier og kultur, og vi gjør altfor lite for å hindre denne utviklingen.
25.03.2018 Facebook må roe ned sine viktigste kunder: – De opplever rett og slett at Facebook er slurvete med data Mens Facebook-aksjen stuper, brukerne deaktiverer kontoene og Mark Zuckerberg blir truet med høringer i Senatet, har selskapets viktigste kunder, annonsører, begynt rasle med sablene.
01.01.2018 Victoria C. Schultz Journalistikken tilbake som reklamevinner En stor nedgang for avisene er snudd til en digital opptur, og alle signaler tyder på at den positive trenden vil vedvare i 2018.
21.08.2017 Omstridte byråer tar seg bedre betalt I et år som var preget av heftige diskusjoner om annonsørenes skepsis til mediebyråene, økte nettopp mediebyråene samlet både inntekter og resultat.
10.05.2017 Stoler ikke på mediebyråer Fem av ti annonsører er bekymret for at mediebyråer har manglende åpenhet om digitale inntekter. Feil å tolke det som mistillit, mener Mediebyråforeningen.
21.12.2016 Nettavisen offer i milliardsvindel Nettavisen.no er blant nettstedene som er rammet av en enorm digital reklamesvindel med tråder til russiske kriminelle.
28.11.2016 Kritisk til iglete reklame Mediebyråene mener annonser som følger etter forbrukeren er treffsikre, men eksperter advarer mot at feil bruk av data kan bli kostbar for annonsørene – og irriterende for folk flest.
11.03.2020 Innlegg: Fagutvalget for influensermarkedsføring beskytter barn og unge Jan Morten Drange Medier
25.03.2018 Facebook må roe ned sine viktigste kunder: – De opplever rett og slett at Facebook er slurvete med data Markedsføring