25.06.2018 Google med underskudd i Norge - betalte tre mill. i skatt Google hadde ifølge anslagene en omsetning på rundt tre milliarder kroner i Norge i 2017. Samme år mottok den norske stat tre millioner kroner i skatt fra søkemotorgiganten.
15.01.2018 Etter seerflukt og reklamesvikt på tv i høst spør medierådgiver om tv-reklame er verdt pengene Seerflukt og reklamesvikt på tv i høst er avløst av ny tv-måling og prisøkning på tv-reklame i vinter. – Spørsmålet er om tv er verdt pengene, sier medierådgiver.
23.10.2017 Krangler om ny tv-måling Den nye målingen av seertallene til tv-programmer skal være «verdens beste tv-måling». Nå kommer reklametopp med knallhard kritikk av tv-kanalene som står bak.
18.04.2017 Tror på Youtube-dipp Internettannonsering fortsetter å vokse sterkt, men reklameskandalen til Youtube kan få effekt i reklamemarkedet, tror mediebyråtopp Maria Aas-Eng.
26.01.2017 Seks ukers ventetid for tv-reklame Annonsører bør booke plass seks uker i forveien for å få på en god reklamekampanje på tv, råder mediebyråene. Da TV 2 fikk hele tv-kampanjen for Remas Æ-app, innførte kanalen venteliste.
25.01.2017 Betaler godt for bryllupsklikk Google og Facebook vil hente fem milliarder kroner fra det norske reklamemarkedet i år, ifølge fersk prognose. Et reisebyrå betaler gladelig opptil 20 kroner for søkeord som «bryllup» på Google.
03.10.2016 Varsler «voldsom kamp» om tv-seerne Tv-ekspert spår voldsom kamp mellom alle tv-aktørene om kundene. - De kommer til å bruke masse penger på innkjøp av rettigheter og utvikling av godt innhold, sier Jarle Thalberg.
20.04.2016 - Er såvidt i startgropen Google og Facebook fortsetter å vokse i Norge, og kan passere fire milliarder kroner i omsetningen. – Vi er såvidt i startgropen, sier Google-sjef Jan Grønbech.
15.01.2018 Etter seerflukt og reklamesvikt på tv i høst spør medierådgiver om tv-reklame er verdt pengene Medier