22.01.2024 Birgitte Lange Kriseledelse og de langsiktige konsekvensene Etter krisen kan en organisasjon bli mye bedre. Men da må man tenke fremover mens det stormer.
01.12.2023 Pål Brennhovd Fire kriseråd alle ledere bør følge Feilvurdering og krise må brukes til lærdom og forbedring. Industrien og oljeselskapenes erfaringer viser hvordan NRK og andre virksomheten best kan håndtere det.
26.11.2023 Birgitte Lange Oppfølging etter krisen Etter en krise må hverdagen komme tilbake så fort som mulig.
29.10.2023 Anne-Kari Bratten Gode tider for dårlig nytt Jeg kommer til å få sammenbrudd neste gang noen sier at deres løsning er «rene kinderegget».
18.10.2023 Morten Woldsdal Hvordan ville storbedrifter håndtert en «Erna-sak»? Hva burde Høyre og Erna Solberg gjort annerledes, kommunikasjonsmessig, i krisesaken som de er midt oppe i?
15.10.2023 Birgitte Lange Krisestaben skal tenke worst-case Det er alltid viktig å tenke seg nøye om før en organisasjon definerer noe som krise.
06.10.2023 Hedvig Moe om kriseledelse: – En fordel å ha spist litt grus Hedvig Moe om skuffelsen over ikke å bli PST-sjef, samarbeidsproblemene på toppen og hvordan hun jobbet for å få sikkerhetstjenesten på bena etter terrorangrepet.