16.04.2020 Dagspressens reklameinntekter stupte i mars – april blir trolig enda verre Til tross for et stort fall i reklameinntekter i mars, tror Mediebyråforeningen at det verste ligger foran oss.
14.01.2019 Ekspertens reklamespådom: – Dette er siste året tv er størst Reklamemarkedet på tv har stupt de siste årene, men har klart å holde posisjonen som kongen på haugen. Nå er det snart over, tror Mediebyråforeningen.
14.03.2018 Tv-kanalene med marginal reklamevekst: – Sterkt å klare såpass Utviklingen i reklamemarkedet for tv-kanalene har stått på stedet hvil så langt i 2018. Det er imidlertid ingenting å være misfornøyd med, ifølge reklametoppene.
15.01.2018 Etter seerflukt og reklamesvikt på tv i høst spør medierådgiver om tv-reklame er verdt pengene Seerflukt og reklamesvikt på tv i høst er avløst av ny tv-måling og prisøkning på tv-reklame i vinter. – Spørsmålet er om tv er verdt pengene, sier medierådgiver.
14.12.2017 Statens vegvesen betalte 100.000 kroner for sosiale medier-stjerne Sosiale medier er blitt en større reklamekanal enn papiraviser. Statens vegvesen betalte 100.000 kroner for Snapchat-reklame med VGTV-programleder Vegard Harm (21).
15.08.2017 Trekker flere reklamekroner til kinoene enn ukepressen Kinoreklame har vokst stort i det stille, viser mediebarometeret for juli. Med en omsetning hittil i år på 64,7 millioner går kino foran ukebladene i antall reklamekroner.
18.07.2017 I juni var inntektene fra VG.no for første gang i historien høyere enn papiravisen VG med digital annonsevekst som er på nivå med Google og Facebook. For de andre Schibsted-avisene går det tyngre.
15.05.2017 Mens papiravisenes reklamekollaps fortsetter, skyter utendørsreklame i været Snart er omsetningen av utendørsreklame større enn reklameomsetningen i papiravisene, viser ferske tall fra Mediebarometeret.
18.04.2017 Tror på Youtube-dipp Internettannonsering fortsetter å vokse sterkt, men reklameskandalen til Youtube kan få effekt i reklamemarkedet, tror mediebyråtopp Maria Aas-Eng.
14.03.2017 – Printmediene får ufortjent mye juling I løpet av to år har over 220 reklamemillioner forsvunnet fra dagspressen. Men forhandlingsdirektør Harald Eide-Fredriksen i Dentsu Aegis Network mener papirannonser fortsatt står sterkt.
16.01.2017 Tv-reklame går mot strømmen Tv dominerer fortsatt i reklamemarkedet, selv om stadig flere unge gjør som Sunniva Hofsøy (28) og kutter tradisjonell tv-seing helt ut.
15.01.2018 Etter seerflukt og reklamesvikt på tv i høst spør medierådgiver om tv-reklame er verdt pengene Medier