08.05.2019 NRK er årets mediehus - DN vant ny pris NRK ble kåret til årets mediehus, mens VG er årets nasjonale nyhetsnettsted for femte år på rad. Dagens Næringsliv vant årets digitale historie for Tidal-avsløringen.
02.05.2019 Enighet i journalistoppgjøret Mediebedriftenes Landsforening (MBL) og Norsk Journalistlag er enige om årets tariffoppgjør.
28.03.2019 VG er i krise, men knuser konkurrentene digitalt VG har nesten 850.000 flere lesere digitalt enn nærmeste konkurrent.
23.11.2018 Denne grafen er dårlig nytt for deg som liker å lese avisen på papir Mens olje og bitcoin stuper, stiger prisen på avispapir bratt. Det kan føre til tynnere aviser.
15.11.2018 DN mener: 10.000 kroner i subsidier per papiravisabonnent? Det er billigere å gi folk et nettbrett Postombæring kan bli kuttet til to-tre dager i uken. Problemene avisene får som følge av det, kan ikke løses for enhver pris.
25.10.2018 Trine Skei Grande forkaster medienes kriseplan Det blir ikke noen krisehjelp på en halv milliard kroner til mediene i form av fritak fra arbeidsgiveravgift, varsler kulturministeren. Mediebedriftene jobber med «plan B».
08.10.2018 Dagbladet og Morgenbladet kan sprenge millionordning Kulturminister Trine Skei Grande konstaterer at norske medier tilpasser forretningsmodellene sine for å få statsstøtte. Nye aviser som søker støtte kan legge press på hele ordningen.
25.09.2018 Ferske lesertall: Voldsom nedgang for VGs papiravis – knuser konkurrentene digitalt VGs papiravis taper stort, men digitalt gjør avisen stor suksess, ifølge de ferske lesertallene fra Mediebedriftenes Landsforening.
15.08.2018 Richard Aune Mediebedriftenes angrep på NRK er en gavepakke til tiltaksløse mediepolitikere Hvordan er det mulig at en diskusjon om norsk mediepolitikk på basis av udokumentert synsing kan holdes levende i år etter år?
02.05.2018 Mediepriser-kåringen: Dagens Næringsliv er «Årets avis» Dagens Næringsliv ble kåret til «årets avis» på nett og papir under Årets Mediepriser i Bergen.
11.04.2018 Randi Øgrey Rettferdig skattlegging av globale aktører må utredes Norge må vurdere nasjonale tiltak for å sikre skatteinngang til den norske velferdsstaten fra de globale aktørene.
07.03.2018 Spår annonsemarkedet over 20 milliarder i 2018 Annonsemarkedet i Norge vil overstige 20 milliarder i 2018, spår analyseinstituttet IRM. – En magisk grense, sier daglig leder Madeleine Thor.
02.02.2018 Fant 91 norske annonsører på nettsider for falske nyheter Annonsørforeningen og Mediebedriftenes Landsforening har gått gjennom over 2000 nettsider for falske nyheter. Der fant de 91 norske annonsører.
17.09.2017 Ivar Horneland Kristensen Gi oss digital likebehandling Det er direkte konkurransevridende at regjeringen ikke sørger for like vilkår mellom dags- og fagpressen.
18.08.2017 Kjetil B. Alstadheim Mediekrisen er en ensom ting ARENDAL: For journalister og redaktører er det fælt. For de fleste andre er det fantastisk.
17.08.2017 Har ingen plan B Mediene satser fullt på fritak for arbeidsgiveravgift potensielt verdt opp mot 600 millioner kroner årlig. Nå advarer politikere fra Ap og Høyre mot å gå «all in» for fritaket.
20.06.2017 Avishusene mistet én milliard på ett år Avishusenes reklameinntekter er redusert med én milliard kroner det siste året. Tidligere har digitale annonseinntekter kompensert noe for bortfallet av papirinntekter, men nå er det slutt på det.
18.06.2017 Skeptiske til skattefrie aviser Venstres ønske om skattefritt avisabonnement fra arbeidsgiver til alle blir kalt indirekte pressestøtte av regjeringspartiene. Det er ikke Venstre imot.
15.11.2018 DN mener: 10.000 kroner i subsidier per papiravisabonnent? Det er billigere å gi folk et nettbrett Leder
25.09.2018 Ferske lesertall: Voldsom nedgang for VGs papiravis – knuser konkurrentene digitalt Medier
15.08.2018 Mediebedriftenes angrep på NRK er en gavepakke til tiltaksløse mediepolitikere Richard Aune Innlegg