17.05.2019 Slo seg sammen med eks-googlere og ble vekstrakett Navnet Proletar tok de fordi de er arbeidsfolk. Men digitalkonsulentene sliter med å finne nye ansatte – tross en omsetningsvekst på over 121 millioner på ett år.
02.03.2019 Nå kommer radioreklamen som vet hvem du er P4 samler data om hvilke sanger som får deg til å skifte kanal og hvor lenge du lyttet på reklamen før du slo av. Dataene skal brukes til å personalisere reklamen på podkast og nettradio.
15.08.2018 Reklamemarkedet har falt hittil i år, men økte litt i juli Reklameomsetningen var 1,9 prosent høyere i juli enn samme måned ifjor. Men året som helhet viser et svakt fall i reklamesalget så langt.
10.08.2018 DNB og Orklas nye databyrå vil ha bedre kontroll på når du får barn Banken DNB og matkonsernet Orkla går sammen om nytt gigantbyrå for å ha like god kontroll på livsløpet ditt som Google og Facebook har. Datatilsynet tror målet kan provosere.
08.07.2018 Mediebyråtopp: – Ganske mange virksomheter forsto i 2017 at de måtte inn i transformasjonsmodus Kommunikasjonskjempen Dentsu Aegis Network bruker stadig mer krefter på å bistå virksomheter i den digitale transformasjonen.
18.04.2018 Dentsu sluker Red: Hemmelige møter på The Thief førte til ny norsk kommunikasjonskjempe Dentsu Aegis Network Norway overtar konkurrenten Red og skaper en norsk mediebyrågruppe med 3,7 milliarder i brutto omsetning.
21.10.2017 Mediebyråtopp Maria Aas Eng varsler skrell i tv-markedet – Vi er i en spesiell situasjon, med en reklamekanal med store, store, store utfordringer, sa Maria Aas-Eng (39) i mediebyrået Red under en debatt fredag.
01.09.2017 – Hele min barndom og ungdomstid var preget av skam Maria Aas-Eng var seks eller syv år den natten hun hørte et forferdelig bråk i etasjen over. Det var da hun bestemte seg. Hun skulle gjøre karriere.
23.08.2017 Maria Aas-Eng (39) tar over Red-roret Byråkonsernet Red-gruppen omorganiserer og sentrerer mediedriften i det nye selskapet Red. Samtidig tar Maria Aas-Eng (39) over som konsernsjef.
21.08.2017 Omstridte byråer tar seg bedre betalt I et år som var preget av heftige diskusjoner om annonsørenes skepsis til mediebyråene, økte nettopp mediebyråene samlet både inntekter og resultat.
30.05.2017 Dette er vinnerne av Årets Byrå Norske pr-, reklame- og mediebyråer samlet i Oslo Konserthus for å besvare ett enkelt spørsmål: Hvem er best?
10.05.2017 Stoler ikke på mediebyråer Fem av ti annonsører er bekymret for at mediebyråer har manglende åpenhet om digitale inntekter. Feil å tolke det som mistillit, mener Mediebyråforeningen.
19.02.2017 Tror reklamebyråene er borte om fem år Over halvparten av norske byråledere tror de rene reklamebyråene forsvinner innen fem år. Det bekymrer Haakon Dahl i reklamebyrået Kitchen.
13.02.2017 Droppet mediebyrået, plasserer reklamen selv Nettbutikken Komplett har sluttet å bruke mediebyrå. Nå har de bygget eget Youtube-studio på kontoret og tatt full kontroll over distribusjonen av egen markedsføring.
16.01.2017 Tv-reklame går mot strømmen Tv dominerer fortsatt i reklamemarkedet, selv om stadig flere unge gjør som Sunniva Hofsøy (28) og kutter tradisjonell tv-seing helt ut.
14.12.2016 Skal forsvare omstridt bransje Mediebyråene har en sentral rolle i reklamemarkedet, men har i 2016 fått kritikk for deres rolle i det digitale annonselandskapet. Nå skal bransjen forsvares av Merete Mandt Larsen (52).
12.12.2016 Vil lage eget mediebyrå Flere internasjonale annonsører gjør digitale annonsekjøp selv, i stedet for å overlate jobben til mellomledd i mediebyråene. Telenor kan følge etter.
08.07.2018 Mediebyråtopp: – Ganske mange virksomheter forsto i 2017 at de måtte inn i transformasjonsmodus Markedsføring
18.04.2018 Dentsu sluker Red: Hemmelige møter på The Thief førte til ny norsk kommunikasjonskjempe Markedsføring