13.07.2020 Koronaviruset ga reklamefall på 860 millioner kroner Reklameomsetningen via mediebyråene i Norge ble redusert med 17,9 prosent i første halvår som følge av koronapandemien. Sosiale medier er den enkeltkanalen som faller minst så langt i år.
16.04.2020 Dagspressens reklameinntekter stupte i mars – april blir trolig enda verre Til tross for et stort fall i reklameinntekter i mars, tror Mediebyråforeningen at det verste ligger foran oss.
14.01.2019 Innlegg: Fremdeles optimisme i markedet I 2018 fikk vi en liten vekst i reklamemarkedet, ifølge Mediebarometeret til Mediebyråforeningen. Mye kan tyde på at vi får en svak oppgang også i det året som vi nå nettopp har startet.
14.01.2019 Ekspertens reklamespådom: – Dette er siste året tv er størst Reklamemarkedet på tv har stupt de siste årene, men har klart å holde posisjonen som kongen på haugen. Nå er det snart over, tror Mediebyråforeningen.
15.08.2018 Reklamemarkedet har falt hittil i år, men økte litt i juli Reklameomsetningen var 1,9 prosent høyere i juli enn samme måned ifjor. Men året som helhet viser et svakt fall i reklamesalget så langt.
10.08.2018 Mediebyråene frykter ikke gigantsamarbeidet mellom DNB og Orkla: – Vi tror ikke det blir en stor trend Mediebyråene er ikke bekymret for konsekvensene av at DNB og Orkla nå går sammen om nytt byrå for datamarkedsføring. Nå støvsuger gigantene mediebyråene for talent.
25.07.2018 Hilde Apneseth «Dersom Bauer Media er 'godt fornøyd' med å tape 23 mill. av en omsetning på 175,7 mill., er det muligens på tide å vurdere sin stilling» Hvilken kommersiell ledelse er det som med vettet i behold planlegger å tape kunder, og dermed redusere bedriftens potensial for inntekter?
14.03.2018 Tv-kanalene med marginal reklamevekst: – Sterkt å klare såpass Utviklingen i reklamemarkedet for tv-kanalene har stått på stedet hvil så langt i 2018. Det er imidlertid ingenting å være misfornøyd med, ifølge reklametoppene.
15.01.2018 Etter seerflukt og reklamesvikt på tv i høst spør medierådgiver om tv-reklame er verdt pengene Seerflukt og reklamesvikt på tv i høst er avløst av ny tv-måling og prisøkning på tv-reklame i vinter. – Spørsmålet er om tv er verdt pengene, sier medierådgiver.
14.12.2017 Statens vegvesen betalte 100.000 kroner for sosiale medier-stjerne Sosiale medier er blitt en større reklamekanal enn papiraviser. Statens vegvesen betalte 100.000 kroner for Snapchat-reklame med VGTV-programleder Vegard Harm (21).
21.08.2017 Omstridte byråer tar seg bedre betalt I et år som var preget av heftige diskusjoner om annonsørenes skepsis til mediebyråene, økte nettopp mediebyråene samlet både inntekter og resultat.
15.05.2017 Mens papiravisenes reklamekollaps fortsetter, skyter utendørsreklame i været Snart er omsetningen av utendørsreklame større enn reklameomsetningen i papiravisene, viser ferske tall fra Mediebarometeret.
10.05.2017 Stoler ikke på mediebyråer Fem av ti annonsører er bekymret for at mediebyråer har manglende åpenhet om digitale inntekter. Feil å tolke det som mistillit, mener Mediebyråforeningen.
16.01.2017 Tv-reklame går mot strømmen Tv dominerer fortsatt i reklamemarkedet, selv om stadig flere unge gjør som Sunniva Hofsøy (28) og kutter tradisjonell tv-seing helt ut.
14.12.2016 Skal forsvare omstridt bransje Mediebyråene har en sentral rolle i reklamemarkedet, men har i 2016 fått kritikk for deres rolle i det digitale annonselandskapet. Nå skal bransjen forsvares av Merete Mandt Larsen (52).
12.12.2016 Vil lage eget mediebyrå Flere internasjonale annonsører gjør digitale annonsekjøp selv, i stedet for å overlate jobben til mellomledd i mediebyråene. Telenor kan følge etter.
10.08.2018 Mediebyråene frykter ikke gigantsamarbeidet mellom DNB og Orkla: – Vi tror ikke det blir en stor trend Reklame
25.07.2018 «Dersom Bauer Media er 'godt fornøyd' med å tape 23 mill. av en omsetning på 175,7 mill., er det muligens på tide å vurdere sin stilling» Hilde Apneseth Medier
15.01.2018 Etter seerflukt og reklamesvikt på tv i høst spør medierådgiver om tv-reklame er verdt pengene Medier