06.08.2021 Knut Arild Hareide Innlegg: Vi styrer etter en ambisiøs og realistisk transportplan Det er godt grunnlag for å si at den nasjonale transportplanen som ble behandlet i Stortinget, fikk et svært bredt politisk flertall bak seg. Og den vil gi forutsigbarhet for folk og bedrifter over hele landet
21.03.2021 DN mener: Jo mer penger politikerne har brukt på vei og bane, desto mer ulønnsomme er prosjektene blitt Politikerne vil bruke rekordbeløp på vei og bane de neste årene. Nytten av investeringene er uklar.
17.03.2021 Are Kjensli Innlegg: Klarer vi å tilpasse oss fremtiden? Moderne teknologi kan tas i bruk for å kunne utnytte dagens infrastruktur bedre.
16.03.2021 Bjørne Grimsrud Innlegg: Nasjonal transportplan må løse to store utfordringer Regjeringen bør gi svar på hvordan transporttjenester kan finansieres og prises og hvordan sektoren bedre kan organiseres.
21.09.2020 DN mener: En helt nødvendig slankekur av Nasjonal transportplan Nasjonal transportplan har est ut. Det gir ikke mer vei, bare tyngre kostnader.
07.10.2018 Her kommer minst 100 nye bomstasjoner Rundt 40 nye bomstasjoner på Nord-Jæren i år har utløst demonstrasjoner og politisk krangel. De neste tre årene kommer minst 100 nye innkrevingsstasjoner andre steder i landet.
04.06.2018 Skipstunnel blir dyrere og gir lavere nytte Skipstunnelen som skal spare seiling rundt værharde Stad blir dyrere enn tidligere anslått. – Men jeg regner med at Stortinget står ved vedtaket om bygging, sier fylkesordfører Jenny Følling (Sp) i Sogn og Fjordane.
10.04.2018 Opposisjonen reagerer på utsettelse av togsatsing Sp, Ap og SV reagerer på at Jernbanedirektoratet vil utsette togutbyggingen på Østlandet og retter kritikk mot samferdselsminister Ketil Solvik-Olsen (Frp).
27.03.2018 Flere hytter – mer kø Flere hytter betyr mer trafikk, og hytteeierne må belage seg på kø i mange år til. – Det blir verre før det blir mye bedre, sier prosjektdirektør Øyvind Moshagen i Nye Veier E6 Innlandet.
05.03.2018 Krever erstatning etter gods-kollaps Jernbaneselskapet CargoNet har nå 35- 40 prosent av sine godsvogner ute av drift, og reparasjonskapasiteten klarer ikke å holde følge. Kunden DB Schenker i Norge er rasende og varsler erstatningskrav for tap og merkostnader fra innstillinger og forsinkelser.
29.12.2017 Erna Solberg Et godt år for Norge Ledigheten er nå lavere enn den var før oljeprisfallet startet i 2014, faktisk den laveste på ni år.
03.11.2017 Nasjonal ruteplanlegger på plass – ti år etter at den første gang ble nevnt i statsbudsjettet Etter ti år med prosjekter og planlegging har Norge fått en digital ruteplanlegger for hele landet.
29.09.2017 NSB kaller inn til krisemøte etter togkaos Togforsinkelsene på NSBs passasjertog har i høst vært flere enn på mange år. Nå ber NSB politikerne prioritere daglig vedlikehold fremfor nye strekninger.
23.08.2017 Ole Andreas Hagen Kostnadsgalopp stanser veiprosjekt Kostnadseksplosjonen på regjeringens megaprosjekt fergefri E39 skyver flere titall andre veiprosjekt ut. Det nye Stortinget må se på prioriteringene på nytt.
20.06.2017 Are Kjensli Ti tapte år for jernbanen Godstog fra Kristiansand til Oslo tar like lang tid nå som i 2007. Stortinget vedtar tidenes største «godspakke». Blir den gjennomført?
10.06.2017 Ap vil ha enda mer vei Arbeiderpartiet vil bygge enda mer vei enn dagens regjering, men Eirik Sivertsen understreker at fremtidens trafikk kan gå langs andre veier enn dagens.
06.08.2021 Innlegg: Vi styrer etter en ambisiøs og realistisk transportplan Knut Arild Hareide Innlegg
21.03.2021 DN mener: Jo mer penger politikerne har brukt på vei og bane, desto mer ulønnsomme er prosjektene blitt Leder
03.11.2017 Nasjonal ruteplanlegger på plass – ti år etter at den første gang ble nevnt i statsbudsjettet Samferdsel