05.03.2019 Trigger-sjefen om smellen: – Jeg skulle ikke være en av de sjefene som gjemmer seg bak en gardin og håper det går over Etter nedbemanning og millionsmell snudde kommunikasjonsbyrået Trigger til positivt resultat i 2018. Nå tror toppsjefen at de tunge tidene er over.
02.01.2019 På nattbordet: Før kunne man ringe på Preben Carlsen i Sandkassa og Nattbordet snakker i munnen på hverandre om barneoppdragelse.
26.12.2018 Preben Carlsen om Trigger-oppryddingen: – Det har vært jævlig tøft Etter at Trigger måtte reddes etter økonomiske utfordringer, forsvant Preben Carlsen (39) helt ut av pr-byrået han var med på å starte. Nå vil han tjene penger på å løse samfunnsproblemer.
10.07.2018 Trigger satset høyt – tapte stort: – Nå ble det litt mye på en gang Beslutningen om å legge om driften har kostet pr-byrået Trigger åtte årsverk og 5,2 millioner kroner i underskudd. – Omstillingen ble tøffere enn vi trodde, innrømmer ledelsen.
10.07.2018 Trigger nedbemanner åtte årsverk etter millionsmell i fjor PR-byrået Trigger mistet en tredjedel av inntektene og fikk et underskudd på 5,2 millioner kroner i 2017. Det koster selskapet åtte årsverk.
16.01.2018 Ble utskjelt og kalt «tåkefyrste» – nå ber Trigger-toppen om Oslo-befolkningens hjelp til å løse fremtidens utfordringer Preben Carlsen vil ha Oslos innbyggere med på idédugnad. BI-professor Eli Moen mener suksess avhenger av å få interessenter fra næringslivet med på laget.
14.11.2017 Preben Carlsen Oppskriften på langsiktig grådighet Et av verdens mest lønnsomme investeringsfond har funnet oppskriften på langsiktig grådighet. Ingrediensene er gode nyheter for både mennesker, samfunn, klima og bedriftseiere.
07.06.2017 Are Slettan Blir kunnskap virkelig mindre verd? Er det virkelig et generelt trekk at betalingsvillighet for kunnskap er på vei ned, slik Triggers Preben Carlsen mener? Jeg vil si tvert om.
30.05.2017 Karl-Fredrik Tangen - Om norske ledere tror de mangler en digital strategi, misforstår de definisjonen av «strategi» Strategier kan like lite være digitale som de kan være analoge.
29.05.2017 Bytter ut kampanjer med data Etter lite vekst og omstilling i 2016 forlater Trigger arbeidsmetoden som gjorde byrået til et av Norges største. BI-lektor mener nysatsingen må møtes med «sunn skepsis».
25.05.2017 Bare én av fem har en klar digitalstrategi Kartleggingen «Status Norge» viser at mange norske ledere er dårlig forberedt på det teknologiske skiftet. Alarmerende, bekymringsfullt og supernaivt, advarer ekspertene.
23.05.2017 Preben Carlsen «Start nå – ikke vent til det går dårlig» Trigger-sjef Preben Carlsens seks tips til ledere som skal gjennom digital transformasjon.
14.05.2017 Trigger ikke kundene i år Trigger vant Årets Byrå-kåringen i fjor. Nå er ikke byrået blant de 33 nominerte.
26.03.2017 Eva Grinde Folk vil ha toppsjefer som bryr seg om dem. (I hvert fall vil de gjerne tro de gjør det.) Innlevelsesevne er en bra sjefsegenskap. Det betyr ikke at emosjonell intelligens er en meningsfull størrelse som kan måles i en enkel test.
15.03.2017 Ruller ut kanonene mot Trump Merkevarer og motehus kappes om å politisere seg denne våren. Renzo Rosso (61), eier av det italienske klesmerket Diesel, har alliert seg med Dalai Lama.
24.02.2017 Preben Carlsen Godhet er for alle! I sitt innlegg i torsdagens DN plukker Sylvi Listhaugs Facebook-rådgiver fra hverandre enkeltstående uttalelser fra meg og andre pr-kolleger, og setter dem sammen til et oppkonstruert fiendebilde.
24.02.2017 Empati-fellen Vil du bli en visjonær toppleder? Glem empati. – Jeg har sett ledere av begge kjønn ende som de reneste sosialarbeidere, sier Telenor-direktør Berit Svendsen.
22.02.2017 Espen Teigen Godhet er forbeholdt venstresiden Venstresiden har fått en sterk ny alliert i forsvaret av godhetsmonopolet: pr-bransjen.
05.03.2019 Trigger-sjefen om smellen: – Jeg skulle ikke være en av de sjefene som gjemmer seg bak en gardin og håper det går over Pr
16.01.2018 Ble utskjelt og kalt «tåkefyrste» – nå ber Trigger-toppen om Oslo-befolkningens hjelp til å løse fremtidens utfordringer Morgendagens næringsliv
30.05.2017 - Om norske ledere tror de mangler en digital strategi, misforstår de definisjonen av «strategi» Karl-Fredrik Tangen Innlegg
26.03.2017 Folk vil ha toppsjefer som bryr seg om dem. (I hvert fall vil de gjerne tro de gjør det.) Eva Grinde Endelig mandag