10.08.2018 Mediebyråene frykter ikke gigantsamarbeidet mellom DNB og Orkla: – Vi tror ikke det blir en stor trend Mediebyråene er ikke bekymret for konsekvensene av at DNB og Orkla nå går sammen om nytt byrå for datamarkedsføring. Nå støvsuger gigantene mediebyråene for talent.
10.08.2018 DNB og Orkla starter nytt dataselskap – går mediebyråene i næringen DNB og matprodusenten Orkla starter et nytt selskap for datadrevet markedsføring. Torsdag ble det nye selskapet godkjent av EU-kommisjonen.
14.03.2018 Tv-kanalene med marginal reklamevekst: – Sterkt å klare såpass Utviklingen i reklamemarkedet for tv-kanalene har stått på stedet hvil så langt i 2018. Det er imidlertid ingenting å være misfornøyd med, ifølge reklametoppene.
15.10.2017 Vil rydde bort falske reklameselgere Annonsesalg på nett har vært vill vest med svindelanslag på over 100 milliarder kroner på verdensbasis. Nå vil bransjen rydde opp. Men norske nettaviser mener de har kontroll.
01.09.2017 – Hele min barndom og ungdomstid var preget av skam Maria Aas-Eng var seks eller syv år den natten hun hørte et forferdelig bråk i etasjen over. Det var da hun bestemte seg. Hun skulle gjøre karriere.
30.08.2017 Venter at du og jeg kommer til å betale stadig mer for digitale medier En fersk prognose fra PwC spår at skandinavers digitale medievaner vil gi 11,7 prosent økning i digitale brukerinntekter til mediene. Hvert år frem til 2021.
10.05.2017 Stoler ikke på mediebyråer Fem av ti annonsører er bekymret for at mediebyråer har manglende åpenhet om digitale inntekter. Feil å tolke det som mistillit, mener Mediebyråforeningen.
18.04.2017 Tror på Youtube-dipp Internettannonsering fortsetter å vokse sterkt, men reklameskandalen til Youtube kan få effekt i reklamemarkedet, tror mediebyråtopp Maria Aas-Eng.
30.03.2017 Forsvaret-reklame kobles til nazivideoer Reklamefilmer for Forsvaret spilles av før videoene til Adolf Hitler-beundrer på Youtube. – Vi må vurdere alternative steder å annonsere, sier Forsvarets medieleder.
07.03.2017 Fred Selnes Feiltolkning av reklameeffekt Annonsører kaster bort millioner av kroner på reklame i mediekanaler som ikke virker.
23.02.2017 Norske byråer tror på teknologiløft Ni av ti reklame-, pr- og mediebyråsjefer tror den teknologiske utviklingen vil føre til økt omsetning. Det er svært usannsynlig at alle blir vinnere, ifølge Frøystein Johansen i Abelia.
25.01.2017 Betaler godt for bryllupsklikk Google og Facebook vil hente fem milliarder kroner fra det norske reklamemarkedet i år, ifølge fersk prognose. Et reisebyrå betaler gladelig opptil 20 kroner for søkeord som «bryllup» på Google.
16.01.2017 Tv-reklame går mot strømmen Tv dominerer fortsatt i reklamemarkedet, selv om stadig flere unge gjør som Sunniva Hofsøy (28) og kutter tradisjonell tv-seing helt ut.
21.12.2016 Nettavisen offer i milliardsvindel Nettavisen.no er blant nettstedene som er rammet av en enorm digital reklamesvindel med tråder til russiske kriminelle.
13.12.2016 Ikke lett å programmere egen suksess Digitalreklameekspert Janicke H. Eckbo advarer mindre annonsører mot å prøve å gjøre såkalt programmatiske reklamekjøp på egen hånd.
10.08.2018 Mediebyråene frykter ikke gigantsamarbeidet mellom DNB og Orkla: – Vi tror ikke det blir en stor trend Reklame