02.08.2022 Prisskvis for servicenæringen: – Alle i bransjen henger etter med å justere prisene ut mot gjestene Etter to år med pandemi og nedstengning, rammes servicenæringene nå av skyhøye strømpriser og dyrere råvarer. – Situasjonen er ikke håndterbar, sier restauranteier Tony Andre Pedersen.
24.04.2022 Megling på overtid – fare for hotellstreik Det megles på overtid i oppgjøret for overnatting, servering og catering, melder Parat natt til søndag.
06.04.2021 – Å gi folk en god opplevelse med det jeg representerer, er nok mitt kall i livet Hun har jobbet for både Hurtigruten og Disney World, men under pandemien ble jobbmulighetene få.
20.10.2020 Gründerselskap omsatte for 330.000 kroner – verdsatt til 100 millioner Gründer Nadir Nalbants alarm-selskap Homely ble verdsatt av Schibsted til 100 millioner kroner i fjor. Det året omsatte alarmselskapet for i underkant av 330.000 kroner.
19.05.2020 Anne-Cecilie Kaltenborn Innlegg: Viktig med jobber for de sårbare nå Servicesektoren står i fremste rekke når jobber og muligheter for koronapandemiens økonomiske ofre skal på plass. De mest sårbare er hardest rammet, de med lite utdannelse, innvandrere og unge.
16.12.2019 Oppkast i vinkjølere, gråt, matintoleranser og drapstrusler Nordmenn har fått en ny restaurantkultur i fleisen. Hva skjedde med vår skikk og bruk på veien?
03.03.2019 Mener detaljhandelen glemmer kundene – Kundene i butikkene er lei av å bli oversett og undervurdert, sier Richard Jacobsen, som i over 20 år har gitt råd til ledelsen i flere av de største kjedene i Norge.
18.02.2018 Tesla møter kritikken – dobler antall ansatte Tesla dobler servicekapasiteten i Norge, etter skarp kritikk fra kunder. Selskapet skal ansette 300 nye servicemedarbeidere.
14.07.2017 Conrad Bogus (28) var økonom – ble butler – Det passer min personlighet å tjene, sier Conrad Bogus (28). Studentene på International Butler Academy er villige til å gi opp fritid og familieliv for sin herre.
29.06.2017 Norge er europamester i gjestfrihet Norge gruser Sverige og er best i Europa på gjestfrihet, viser en ny undersøkelse. – Og det kan vi nok delvis takke svenskene for, mener Kristin Krohn Devold i NHO Reiseliv.
02.08.2022 Prisskvis for servicenæringen: – Alle i bransjen henger etter med å justere prisene ut mot gjestene Reiseliv
06.04.2021 – Å gi folk en god opplevelse med det jeg representerer, er nok mitt kall i livet Jobbsøker