08.12.2022 Tinde Energi: Kø av nye rettssaker Ytterligere 14 misfornøyde kunder går nå til sak mot strømsalgselskapet Tinde Energi.
09.09.2022 Petter Haas Brubakk Strømkostnadene er ikke moderate, de er ekstreme «Moderat», konkluderer SSB om strømprishoppets betydning for bedriftene. Beregningene er problematiske.
09.08.2022 Morten Andreas Meyer Innlegg: Ingen fare for sløsing med strøm Fare for strømsløsing i husholdningene brukes som argument mot økt strømstøtte. Det er det liten grunn til. Motivasjonen til å redusere energiforbruket er høy uansett.
08.08.2022 Espen Fjeld Innlegg: Strømstøtte til bedriftene? Ikke nødvendig å finne opp kruttet på nytt En strømstøtteordning for bedrifter må være enkel, rask å få på plass og ikke være konkurransevridende. Mye peker mot en modifisert versjon av støtteordningen for husholdninger.
03.06.2022 DN mener: En mer forståelig strømfaktura, ja takk! Det er på høy tid at strømselskapene erstatter villedning med veiledning.
16.05.2022 Gerard Doorman Innlegg: «Happy hour» i nettleien blir raskt «unhappy». Overforbruk er fremtidens løsning. Teknologiutviklingen har allerede gått fra nettleieløsningen som skal innføres. Automatisk styring av strømforbruk er ikke lenger bare for spesielt interesserte, men lett tilgjengelig for alle.
12.05.2022 Joakim Stene Preston Innlegg: Strømselskapene er et unødvendig mellomledd – legg dem ned Fjordkraft og andre strømleverandører stuper på kundemåling, melder DN. Med god grunn: Dette leddet i bransjen er overflødig og bør nedlegges.
29.04.2022 – Jeg håper ikke dette blir for klissete for avisen Hvorfor skulle ikke direktøren for Norges vassdrags- og energidirektorat få tenke på kjærlighet selv om strømprisene er historisk høye?
17.03.2022 Bjarne Tufte Innlegg: Vi bør ikke sy puter under armene på strømkundene Myndighetene skal med rette hjelpe fortvilte strømkunder. Men de bør ikke villede dem.
30.01.2022 Svein Roar Brunborg Innlegg om høye strømregninger: Ulogisk, urimelig og kanskje et brudd på energiloven Norske strømkunder betaler ikke bare mye for strømmen, de må også dekke store investeringer i strømnettet.
11.01.2022 Knut Einar Rosendahl Innlegg: Strøm er faktisk ikke billig Regjeringen møter strømkrisen med å ta mye av regningen og lover at det vil den gjøre fremover også. Men hvis man vet at staten stiller opp, blir strømsparetiltak mindre attraktivt.
05.01.2022 Innlegg, Statnett svarer på kritikk: Strømnettet har betydning for kraftmarkedet Statnett har ingen bedriftsøkonomisk gevinst av flaskehalser eller høye kraftpriser.
16.12.2021 Ola Kvaløy Kronikk: En klimabonus til folket bør erstatte strømpakken Regjeringens strømpakke skuffer både samfunnsøkonomisk, klimapolitisk og fordelingsmessig. En betingelsesløs utbetaling av samme sum til alle – en kompensasjon for det grønne skiftet – ville vært bedre.
13.12.2021 Kenneth Fjell Innlegg: Strømstøtten kan gi enda høyere priser for alle som ikke får Strømstøtteordningen er så romslig – inntil 5000 kWh i måneden – at den kan øke forbruket hos mange med god råd. Det kan gi enda høyere priser for dem som faller utenfor, som småbedrifter, borettslag og frivillige.
11.12.2021 Pressekonferanse klokken 12 om milliarder til strømregningen Regjeringen har innkalt til pressekonferanse lørdag for å presentere forslaget om hjelp til strømregningen.
10.12.2021 Are Oust Innlegg: La vanlige folk slite med strømregningen selv – alternativet er verre Nordmenn har boliggjeld på over 3000 milliarder kroner, og renteøkning på kun tre prosentpoeng øker årsutgiftene med 100 milliarder. Og så skal vi opplæres til at staten skjermer alle, selv fra strømprisøkning?
08.12.2021 Bjarne Tufte Innlegg: Forbrukerne trenger mer enn bare pisk om vi skal lykkes med elektrifisering og grønn omstilling Folk må ikke bare møte økte strømregninger når vi elektrifiserer samfunnet. Ny nettleie må følges av teknologi som gir hjelp til mindre og smartere strømbruk.
07.12.2021 Hans Erik Horn Innlegg: Makspris for normalt strømforbruk kan innføres raskt og enkelt – slik kan det gjøres Hva om alle private strømforbrukere får en statsgarantert makspris på et normert månedsforbruk? Strømselskapenes faktureringsprogrammer kan håndtere en slik betalingsmodell.
08.08.2022 Innlegg: Strømstøtte til bedriftene? Ikke nødvendig å finne opp kruttet på nytt Espen Fjeld Innlegg
16.05.2022 Innlegg: «Happy hour» i nettleien blir raskt «unhappy». Overforbruk er fremtidens løsning. Gerard Doorman Innlegg
12.05.2022 Innlegg: Strømselskapene er et unødvendig mellomledd – legg dem ned Joakim Stene Preston Innlegg
30.01.2022 Innlegg om høye strømregninger: Ulogisk, urimelig og kanskje et brudd på energiloven Svein Roar Brunborg Innlegg
13.12.2021 Innlegg: Strømstøtten kan gi enda høyere priser for alle som ikke får Kenneth Fjell Innlegg
10.12.2021 Innlegg: La vanlige folk slite med strømregningen selv – alternativet er verre Are Oust Innlegg
08.12.2021 Innlegg: Forbrukerne trenger mer enn bare pisk om vi skal lykkes med elektrifisering og grønn omstilling Bjarne Tufte Innlegg
07.12.2021 Innlegg: Makspris for normalt strømforbruk kan innføres raskt og enkelt – slik kan det gjøres Hans Erik Horn Innlegg