30.07.2020 Installering av liggestoler i norske tog står i stampe I fjor ble det satt av 50 millioner kroner på statsbudsjettet for å gjøre sittestoler om til liggestoler på norske togsett, men ombyggingen er ennå ikke i gang.
17.12.2018 Lasse Fridstrøm Go-Ahead-kontrakten er nyskapende For første gang vil et privat, profittmaksimerende selskap ha mye å tjene på å øke kollektivtransportens markedsandel her til lands.
11.12.2018 Dropper granskning av britisk togseier på Sørlandet SV fremmet tirsdag forslag om uavhengig granskning av anbudsprosess og kontrakten på å kjøre Sørlandsbanen til britiske Go-Ahead. Forslaget får ikke flertall i Stortinget.
30.10.2018 Underskrev togkontrakt selv om klage kom inn kvelden før Svenske SJ klager på avgjørelsen om å gi britiske Go-Ahead oppdraget med å drive Sørlandsbanen. Samtidig jubler Go-Ahead for nysignert kontrakt.
23.10.2018 Bård Bjerkholt Det kommer muligens som et sjokk på noen, men det er altså ikke lønnsomt å frakte folk med tog i Norge Går man tom for rasjonelle argumenter, kan man alltid snakke med en togpassasjer.
17.10.2018 Kampen om Sørlandsbanen avgjøres i dag I dag blir det klart hvem som får kontrakten på å kjøre tog på Sørlandsbanen, Jærbanen og Arendalsbanen de neste ti årene.
28.05.2018 NSB varsler forsinkelser og innstillinger under streik tirsdag Medlemmer i Norsk Jernbaneforbund krever garanti om å få beholde jobben når regjeringen skal privatisere trafikken på flere togstrekninger. Tirsdag streiker de.
12.04.2018 Are Kjensli Smartere bruk av togmilliarder Godstransport er ikke lønnsomt for jernbaneselskapene. Investeringer bør skje der kundene vil bruke jernbanen.
14.02.2018 Sammenligner Geelmuyden Kieses overgang til NSB med utroskap Det statseide, svenske jernbaneselskapet SJ mener Geelmuyden Kieses overgang til NSB ligner utroskap. Geelmuyden Kiese-sjef Hans Geelmuyden stiller seg totalt uforstående til kritikken.
21.11.2017 '' Uforståelig bruk av offentlige midler Togsubsidier per km. per passasjer: kr. 2,50 Subsidier til ekspressbuss: kr. 0 Siden toppåret 2008 har ekspressbussene mistet 40 prosent av passasjerene. I samme periode har NSB økt sin markedsandel ved hjelp av store offentlige tilskudd. – Uforståelig bruk av offentlige midler, mener Tom Roger Øydne hos Konkurrenten.no
26.10.2016 Tvungen megling i lokførerstreiken torsdag Partene i lokførerstreiken blir innkalt til tvungen megling torsdag, etter at de natt til onsdag ikke kom til enighet. I mellomtiden fortsetter streiken for fullt.
21.10.2016 Varsler opptrapping av togstreiken Fredag møtes ledelsen for lokomotivførerne for å avgjøre hvor mye streiken trappes opp. De har allerede varslet at flere enn dagens 118 medlemmer trolig skal tas ut.
20.10.2016 Professor: Opptrapping øker risikoen for tvungen streikestans Lokførerstreiken kan bli trappet opp fredag. Da øker også mulighetene for at regjeringen griper inn med tvungen lønnsnemnd, mener økonomiprofessor Steinar Holden.
23.10.2018 Det kommer muligens som et sjokk på noen, men det er altså ikke lønnsomt å frakte folk med tog i Norge Bård Bjerkholt På innsiden
21.11.2017 '' Uforståelig bruk av offentlige midler Togsubsidier per km. per passasjer: kr. 2,50 Subsidier til ekspressbuss: kr. 0 Samferdsel