14.06.2019 Oslo Company mistet storkunde – klare for Netflix-milepæl Etter store investeringer i prosjekter måtte The Oslo Company belage seg på minusresultat i 2018. Nå sikter produksjonsselskapet mot Netflix-suksess og over hundre millioner i omsetning.
09.05.2019 Netflix bruker 8,7 milliarder på innhold: Åpner lommeboken for norske tv-serier Netflix satser stort på å gjøre norskspråklig innhold til globale suksesser. – Det som skiller seg ut, er hurtigheten, sier Netflix-sjef Tesha Crawford.
07.04.2019 Stjerneskuddet Nora Ibrahim (29) slutter i NRK Reklame- og produksjonsselskapet The Oslo Company headhuntet Nora Ibrahim (29) til stillingen som utviklingssjef.
13.09.2018 Spillet om nye «Senkveld»: Thomas og Haralds selskap vraket av TV 2 Thomas Numme og Harald Rønneberg ville at deres produksjonsselskap skulle produsere nye «Senkveld» på TV 2. Men programlederduoen tapte kampen om fredagskvelden mot tidligere TV 2-direktør Trond Kvernstrøm.
22.04.2018 Norsk regissør jobber med ny Netflix-serie «Nobel»-regissør Per Olav Sørensen skal regissere en tv-serie for Netflix.
20.04.2018 Netflix-sjef: Vil bruke mer penger i Norge Innholdssjef Ted Sarandos i Netflix sier selskapet skylder sine norske abonnenter å bruke noen av sine 60 budsjettmilliarder på en norsk tv-serie. Men flere tv-topper savner initiativ.
02.03.2018 Reklame- og tv-gründere: – Vi startet med tomme lokaler, to mobiltelefoner og avsluttet med over 50 millioner i omsetning og 20 nye og gode kolleger Christian Steen (42) og Trond H. Kvernstrøm (51) ville kombinere det beste fra reklamebransjen med det beste fra produksjonsselskapene. På et år har selskapet nådd 50 millioner kroner i omsetning.
27.07.2017 Facebook blir tv-kanal Facebook har i det skjulte brukt millioner på å utvikle sine egne tv-show. Nå tar det opp konkurransen med aktører som Netflix, NRK, HBO og TV 2.
24.07.2017 Dro på Miami-tur – endte i minus Etter toppåret i 2015 var det ned på jorden for reklamekonsernet SMFB, som gikk i minus etter et år med jubileumstur til Miami, lederbytte, regnskapsfeil og eierforandringer.
13.07.2017 «Mafiabossen» dro – overskuddet forsvant Etter «Lilyhammer»-suksessen har pilene pekt rett nedover for produksjonsselskapet Rubicon TV, som nå har tapt 35 millioner på to år.
12.01.2017 TV 2 kjøper seg inn i eksdirektørs nye reklameselskap TV 2 og Egmont går inn i byrået The Oslo Company.
22.11.2016 Forbrukerombudet mener Joners asylstunt ikke er reklame Vil ikke ta noen grep overfor Norsk organisasjon for asylsøkere (NOAS).
09.05.2019 Netflix bruker 8,7 milliarder på innhold: Åpner lommeboken for norske tv-serier Underholdning
02.03.2018 Reklame- og tv-gründere: – Vi startet med tomme lokaler, to mobiltelefoner og avsluttet med over 50 millioner i omsetning og 20 nye og gode kolleger Reklame