01.02.2023 580 dager i luften: Flyrs turbulente liv i bilder Det var en umulig kamp å konkurrere med Norwegian og SAS på vei ut av pandemien. Dette er Flyrs korte liv i bilder.
06.12.2022 Den nye Flyr-sjefen om jakten på hovedeiere: – Vi jobber kontinuerlig for å styrke aksjonærbasen Flyrs øverste sjef og finansdirektør Brede Huser er forberedt på å klare seg med én av de tre kapitalinnhentingene som gjenstår. Han prøver å få en langsiktig investor om bord.
28.11.2022 Flyr-sjef Tonje Wikstrøm Frislid måtte gå fordi styret ikke lenger hadde tillit Den avgåtte Flyr-sjefen Tonje Wikstrøm Frislid fikk deretter et millionbeløp med seg i sluttvederlag.
26.11.2022 Strategiekspert om Flyr-sjefens avgang: – Det ser ut som dette er begynnelsen på slutten for Flyr Førsteamanuensis Espen Andersen på Handelshøyskolen BI mener sjefsbyttet i Flyr kommer på et spesielt uheldig tidspunkt.
16.11.2022 Flyrs aksjonærer stemte ja til redningsplan, selv om småsparerne har lidd enorme tap siden oppstarten Aksjonærene stemte for Flyrs kapitalinnhenting i fire steg. Når det lille selskapet fyller to år i mars, vil det ha hentet inn 1,8 milliarder kroner – om alt går etter planen.
08.11.2022 Sissener om Flyr: Investorer vil stille med 250 mill. nå og 350 mill. senere gjennom et spesielt finansielt instrument Flyr klarte ikke å komme i mål med å hente inn 430 mill. kroner i friske penger, og varslet tirsdag ettermiddag en ny oppdatering før handelsstart onsdag. Storaksjonær Jan Petter Sissener sier best case-scenario er 700 millioner kroner.
03.11.2022 Tre meglerhus deler 25,8 millioner for å hjelpe Flyr ut av krisen: – En refleksjon av hvor desperat Flyr er nå Meglerhusene som bistår Flyr i deres krisemotiverte kapitalinnhenting får inntil det dobbelte av vanlig betaling for jobben. – Det høres dyrt ut, sier aksjonær Jan Petter Sissener, som mener honorarene godt illustrerer krisen i selskapet.
03.11.2022 Gründer Erik G. Braathen ville bruke 100 millioner på Flyr – nå er nesten 90 millioner borte Gründer og styreleder Erik G. Braathen ville bruke inntil 100 millioner kroner for å få Flyr opp og stå. – For min økonomi var det en øvre grense. Nå har jeg brukt 90, sier Braathen.
11.10.2022 Flyr-sjefen til verbalt angrep på Norwegians styreleder Flyr-sjef Tonje Wikstrøm Frislid krangler med Norwegians styreleder Svein Harald Øygard om statlige støtteordninger. – Det er åpenbart behov for å minne Norwegian om at de fortsatt flyr takket være milliardstøtte, sier Frislid.
05.10.2022 NHH-professor tror Flyrs pengejakt kan havarere Flyr trenger igjen penger, men NHH-professor Karin S. Thorburn advarer om at det kan havarere: – Det er ikke noe man automatisk får til bare fordi man har lyst.
26.08.2022 Flyrs første sommer etter korona: Minus 279 millioner kroner i driftsresultat Flyr er ikke gjennom stormen etter flere kriseemisjoner det siste året. Det meste av pengene fra vårens kapitalinnhenting er borte.
01.07.2022 Flyr-sjefen: – Shit, nå må jeg plutselig være leder! Flyr-direktør Tonje Wikstrøm Frislid (46) googlet seg frem til å bli en god leder. Det må gå raskt hvis du skal lette fra bakken.
12.05.2022 Flyr-sjefen om hvorfor det ble to nødemisjoner på rad: – Det var ikke noe som het omikron og krig i november Flyr-sjef Tonje Wikstrøm Frislid minner om at konkurrentene fikk statlig krisehjelp gjennom koronakrisen. Flyr må skaffe penger alene, og sier tredje runde var den siste.
11.11.2021 Flyr-gründer Erik G. Braathen tror ikke kassen går tom: – Vi får jo tilgang på kapital. Spørsmålet er prisen Styreleder Erik G. Braathen slår tilbake mot dem som tror Flyr går tom for penger. Samtidig kan økt smitte i vinter ramme flyselskapene hardt.
11.11.2021 Flyr etter en uke med børsras og stort underskudd: – Pandemien er fortsatt en utfordring for vår bransje og har påvirket etterspørselen Flyr ser lysglimt på himmelen i en luftfartsbransje fortsatt hardt preget av korona. Varsler kapitalinnhenting i januar neste år.
08.11.2021 NHH-professor mener Flyr blir presset av to langt større konkurrenter: – SAS og Norwegian står friere til å konkurrere for fullt Mer enn seks av ti seter var tomme på hver Flyr-avgang i sommer, og billettprisene er lavere enn hos konkurrentene. Eksperter er i tvil om nykommeren overlever.
28.10.2021 Norwegian-sjefen sier Flyr er «spesielt aggressiv» i kampen om kundene – nå rammer oljeprisen i tillegg Norwegian-sjef Geir Karlsen rister på hodet av Flyrs kampanjepriser på 193 kroner én vei.
27.08.2021 Flyr mener Norwegian og SAS handler irrasjonelt for å hindre en ny aktør: – Spesiell form for konkurranse På nesten alle Flyrs flyavganger på fredager har både SAS og Norwegian identiske avganger til samme byer innenfor én time.
06.12.2022 Den nye Flyr-sjefen om jakten på hovedeiere: – Vi jobber kontinuerlig for å styrke aksjonærbasen Luftfart
26.11.2022 Strategiekspert om Flyr-sjefens avgang: – Det ser ut som dette er begynnelsen på slutten for Flyr Luftfart
16.11.2022 Flyrs aksjonærer stemte ja til redningsplan, selv om småsparerne har lidd enorme tap siden oppstarten Luftfart
08.11.2022 Sissener om Flyr: Investorer vil stille med 250 mill. nå og 350 mill. senere gjennom et spesielt finansielt instrument Luftfart
03.11.2022 Tre meglerhus deler 25,8 millioner for å hjelpe Flyr ut av krisen: – En refleksjon av hvor desperat Flyr er nå Luftfart
03.11.2022 Gründer Erik G. Braathen ville bruke 100 millioner på Flyr – nå er nesten 90 millioner borte Luftfart
12.05.2022 Flyr-sjefen om hvorfor det ble to nødemisjoner på rad: – Det var ikke noe som het omikron og krig i november Luftfart
11.11.2021 Flyr-gründer Erik G. Braathen tror ikke kassen går tom: – Vi får jo tilgang på kapital. Spørsmålet er prisen Luftfart
11.11.2021 Flyr etter en uke med børsras og stort underskudd: – Pandemien er fortsatt en utfordring for vår bransje og har påvirket etterspørselen Luftfart
08.11.2021 NHH-professor mener Flyr blir presset av to langt større konkurrenter: – SAS og Norwegian står friere til å konkurrere for fullt Luftfart
28.10.2021 Norwegian-sjefen sier Flyr er «spesielt aggressiv» i kampen om kundene – nå rammer oljeprisen i tillegg Luftfart
27.08.2021 Flyr mener Norwegian og SAS handler irrasjonelt for å hindre en ny aktør: – Spesiell form for konkurranse Luftfart