06.06.2024 Lufthansa med gulltilbud til bonuskunder: – Det vil skade SAS Nå starter kampen om SAS' mest attraktive kunder gjennom en såkalt «status match» fra Tyskland. – Veldig smart, sier NHH-professor.
27.09.2021 Rema 1000 taper kampen om kundene: – Havnet i en veldig ond spiral, sier dagligvareekspert Rema 1000 fortsetter å tape markedsandeler til konkurrentene. Dagligvareeksperter tror vondt vil bli til verre for det børsaktuelle handelsselskapet.
07.07.2021 Salgssvikt og dundrende underskudd i Varner: – Henger igjen i det gamle konseptet sitt Da koronaviruset stengte butikkene over hele landet, fikk Varner svi for å ikke ha etablert seg godt nok på nett, mener NHH-professor.
22.10.2020 Professor om Wizz Airs opptrapping i Norge: – En pistol mot nakken til Norwegian og SAS NHH-professor Tor W. Andreassen omtaler Wizz Airs markedsstrategi som genial, og varsler kundeflukt for Norwegian og SAS.
18.08.2019 Tor W. Andreassen Digitalisering: fra snakk til forståelse og handling Under Arendalsuken var det mye snakk om digitalisering, smart bruk av data, og innovasjoner – noe som fikk hyperaktive sosiale medier til å blusse opp.
12.03.2019 NSBs navnebytte et av de dyreste i historien Omprofileringen av NSB vil koste mellom 30 og 50 millioner kroner mer enn da Norges største selskap Statoil byttet navn til Equinor
09.10.2018 Tor W. Andreassen Mobil(u)vaner Telia tjener penger på at mobil- og databruken øker, og kan ikke fraskrive seg ansvaret for mobilavhengighet, skriver Tor W. Andreassen og Line Lervik-Olsen ved NHH.
18.04.2018 Må vente på Vipps-fusjon Konkurransetilsynet har flere innvendinger, og bankenes fusjon av Vipps, BankID og Bankaxept haler ut i tid. Det kan ramme kampen om mobilbetaling i Norge.
17.04.2018 Derfor vil ikke Etihad by på Norwegian Robin Kamark (54) har ansvaret for oppkjøp i flygiganten Etihad Airways, men vil ikke vurdere et bud på Norwegian, som er i spill.
17.01.2018 – Telenor har havnet i en bakevje Telegiganten satser knallhardt på innovasjon, men kundene opplever det ikke slik, viser en undersøkelse fra Norges Handelshøyskole.
28.08.2017 Han skal myke opp i Uber Dara Khosrowshahi hentes inn fra Expedia for å rydde opp i transportselskapet Uber, etter at den forrige sjefen ble kastet på grunn av sextrakassering i sommer.
28.04.2017 Svensker mest smarte Braksuksess med Vipps er ikke nok for å bringe DNB til topps i ny NHH-måling av bedrifters innovasjonsevne. Norges tre mest innovative selskaper stammer fra Sverige og Japan.
25.04.2017 Forkaster Expert, starter ny kjede Expert har 2,5 milliarder i underskudd på under ti år. Nå starter kjeden med blanke ark og nytt navn for å legge det gamle bak seg.
12.12.2016 Tor W. Andreassen For raskt om kundelojalitet Lise Tangen Hansen i Carat Norge skriver at digitalisering kan lede til redusert kundelojalitet. Det går litt fort i svingene i hennes argumentasjon.
28.11.2016 Kritisk til iglete reklame Mediebyråene mener annonser som følger etter forbrukeren er treffsikre, men eksperter advarer mot at feil bruk av data kan bli kostbar for annonsørene – og irriterende for folk flest.
27.09.2021 Rema 1000 taper kampen om kundene: – Havnet i en veldig ond spiral, sier dagligvareekspert Handel
07.07.2021 Salgssvikt og dundrende underskudd i Varner: – Henger igjen i det gamle konseptet sitt Handel
22.10.2020 Professor om Wizz Airs opptrapping i Norge: – En pistol mot nakken til Norwegian og SAS Luftfart