11.04.2022 Fikk firedoblet erstatningen etter å ha fløyet business class med ødelagt flysete En norsk flypassasjer ble tilbudt det flyselselskapet KLM kalte «en gest» i form av en reisesjekk på 2030 kroner etter å fløyet business class til Shanghai uten å kunne regulere setet bakover. Det fant ikke passasjeren seg i og det viste seg å være lurt.
16.06.2020 Kjøpte flysete på auksjon hos Norwegian som kostet mer enn flybilletten – nå må flyselskapet betale En dame med lavprisbillett til Los Angeles deltok i fjor i en prisauksjon hos Norwegian for å få oppgradert setet sitt. Det nye setet kostet langt mer enn flybilletten og nå bør flyselskapet plukke opp ekstraregningen fordi auksjonssystemet kan misforstås, mener Transportklagenemnda.
23.12.2019 Flere passasjerer klager til flyselskapene Flere forsinkende passasjerer klager til flyselskapene. Men flyselskapene avslår stadig flere krav, hevder klagehjelpselskapet Airhelp.
01.01.2019 Erstatningsagenter sporer opp uheldige flypassasjer: – Ulovlig, mener Forbrukertilsynet Flypassasjerer blir oppsøkt av agenter som tilbyr hjelp til å søke om erstatning for forsinkelser. Både unødvendig og ulovlig, påpeker forbrukereksperter.
28.12.2018 Bestilte sydentur med pølsefingre, måtte endre dato – gebyrer og andre kostnader økte prisen med 116 prosent En kunde kjøpte flybilletter med Norwegian og reiseselskapet Sembo fra Kristiansand til Malaga, men bommet på reisedatoen. Da han skulle endre billettdatoen, økte prisen fra 11.500 til nær 25.000 kroner.
16.07.2018 Fire av ti misfornøyd med flyselskapet Fire av ti nordmenn føler seg dårlig behandlet av flyselskapet de har reist med, viser en undersøkelse gjort av YouGov for AirHelp.
20.04.2018 Varsler erstatningsstorm mot flyselskaper Airhelp varsler gjenåpning av flypassasjerers erstatningssaker etter en fersk EU-dom. Forbrukerrådet tror ikke de vil vinne frem.
08.04.2018 Norwegian i klagestorm: Krangler med passasjerer om alt fra forsinkelser til hundebur Ingen flyselskaper er i nærheten av å få så mange klager fra norske reisende som Norwegian.
24.11.2017 Krever 40.000 etter koffertkrangel med Norwegian og opphold på glattcelle En Norwegian-passasjer på vei til Madeira havnet i håndgemeng med kabinbesetningen da han skulle hente håndbagasjen til sin kone. Han endte på glattcelle og nå krever han 40.000 kroner av Norwegian.
16.09.2015 Norwegian nektet flest erstatning i fjor Alle sakene handler om kunder som ikke fikk fly med Dreamliner.
10.08.2014 Bruker «dusørjegere» mot flyselskapene Tusenvis av misfornøyde flypassasjerer har søkt profesjonell hjelp for å få erstatning etter alle flyforsinkelsene i vår og sommer.
09.08.2014 Norwegian troner på klagetoppen Etter alle Norwegian-forsinkelser i 2014 har Transportklagenemnda måttet avvikle egne Norwegian-møter.
05.05.2014 Cruisespesialistene skyr unna Norwegian Cruisespesialistene kvier seg for å sende kundene med Norwegian. Forbrukerombudet oppfordrer forsinkede passasjerer til å kreve erstatning.
11.04.2022 Fikk firedoblet erstatningen etter å ha fløyet business class med ødelagt flysete Luftfart
16.06.2020 Kjøpte flysete på auksjon hos Norwegian som kostet mer enn flybilletten – nå må flyselskapet betale Luftfart
01.01.2019 Erstatningsagenter sporer opp uheldige flypassasjer: – Ulovlig, mener Forbrukertilsynet Privatøkonomi
28.12.2018 Bestilte sydentur med pølsefingre, måtte endre dato – gebyrer og andre kostnader økte prisen med 116 prosent Reiseliv
08.04.2018 Norwegian i klagestorm: Krangler med passasjerer om alt fra forsinkelser til hundebur Luftfart