26.06.2019 Babak Behrad Den manglende linken for å skape en moderne merkevare Merkevarebygging har likhetstrekk med menneskekroppen. Uten velfungerende organer kommer du ikke langt med en merkevare, selv om den har et pent ytre.
05.03.2019 Trigger-sjefen om smellen: – Jeg skulle ikke være en av de sjefene som gjemmer seg bak en gardin og håper det går over Etter nedbemanning og millionsmell snudde kommunikasjonsbyrået Trigger til positivt resultat i 2018. Nå tror toppsjefen at de tunge tidene er over.
07.08.2018 Henter pr-profil for å likestille næringslivet Næringslivstopp Camilla Hagen Sørli går inn som styreleder i likestillingsselskapet She og henter Susanne Kaluza fra pr-byrået Trigger.
10.07.2018 Trigger satset høyt – tapte stort: – Nå ble det litt mye på en gang Beslutningen om å legge om driften har kostet pr-byrået Trigger åtte årsverk og 5,2 millioner kroner i underskudd. – Omstillingen ble tøffere enn vi trodde, innrømmer ledelsen.
10.07.2018 Trigger nedbemanner åtte årsverk etter millionsmell i fjor PR-byrået Trigger mistet en tredjedel av inntektene og fikk et underskudd på 5,2 millioner kroner i 2017. Det koster selskapet åtte årsverk.
14.11.2017 Preben Carlsen Oppskriften på langsiktig grådighet Et av verdens mest lønnsomme investeringsfond har funnet oppskriften på langsiktig grådighet. Ingrediensene er gode nyheter for både mennesker, samfunn, klima og bedriftseiere.
27.10.2017 Try tjente mest av kommunikasjonstoppene Kjetil Try, eier og grunnlegger av Try reklamebyrå, tjente mest av kommunikasjon- og pr-toppene i 2016, viser Skatteligningen.
13.08.2017 For to år siden ville ikke folk ha det om de fikk det gratis, nå står de på venteliste Kan du søke i eposten din? Da har du høyere digital kompetanse enn nordmenn flest. Det største problemet er likevel norske ledere, sier Espen Andersen ved BI.
19.06.2017 Tor Grenness Alarm, eller bare som ventet? Alarmerende om norske lederes teknologikompetanse – eller ga rett og slett undersøkelsen svarene man kunne vente seg?
13.06.2017 Kai A. Olsen Har vi egentlig et digitalt skifte? «Big data», «adaptive systemer», «maskinlæring» – det er mange nye ord, men ingen revolusjon. Noe «digitalt skifte» er det absolutt ikke.
12.06.2017 Preben Carlsen Vi må snakke om det Hvis vi skal lykkes med å utvikle det nye norske næringslivet, må vi slutte å møte overraskende endringer med latterliggjøring.
07.06.2017 Are Slettan Blir kunnskap virkelig mindre verd? Er det virkelig et generelt trekk at betalingsvillighet for kunnskap er på vei ned, slik Triggers Preben Carlsen mener? Jeg vil si tvert om.
30.05.2017 Karl-Fredrik Tangen - Om norske ledere tror de mangler en digital strategi, misforstår de definisjonen av «strategi» Strategier kan like lite være digitale som de kan være analoge.
29.05.2017 Bytter ut kampanjer med data Etter lite vekst og omstilling i 2016 forlater Trigger arbeidsmetoden som gjorde byrået til et av Norges største. BI-lektor mener nysatsingen må møtes med «sunn skepsis».
26.05.2017 – Skjønner du ikke teknologi, kan du ikke være sjef Styrene bør kaste ut teknologisvake ledere, mener førsteamanuensis Espen Andersen ved Institutt for strategi på BI.
25.05.2017 Bare én av fem har en klar digitalstrategi Kartleggingen «Status Norge» viser at mange norske ledere er dårlig forberedt på det teknologiske skiftet. Alarmerende, bekymringsfullt og supernaivt, advarer ekspertene.
23.05.2017 Preben Carlsen «Start nå – ikke vent til det går dårlig» Trigger-sjef Preben Carlsens seks tips til ledere som skal gjennom digital transformasjon.
05.03.2019 Trigger-sjefen om smellen: – Jeg skulle ikke være en av de sjefene som gjemmer seg bak en gardin og håper det går over Pr
13.08.2017 For to år siden ville ikke folk ha det om de fikk det gratis, nå står de på venteliste Arbeidsliv
30.05.2017 - Om norske ledere tror de mangler en digital strategi, misforstår de definisjonen av «strategi» Karl-Fredrik Tangen Innlegg