28.02.2020 Direktøren bak SAS-reklamen Bombetrusler. Cyberangrep. Boikott-varsler. Russisk propaganda. Rasende kommentarer. Thomas Høgebøl har hatt sitt å stri med etter den omstridte SAS-reklamen.
30.10.2019 Erik Storm Innlegg: Villedende forståelse av definisjoner og data Utvikling kan være vanskelig å henge med i, men det betyr ikke at vi bør slutte å bevege oss fremover. Er det bra å ha mer informasjon enn vi hadde før?
16.10.2019 Bjørn Solvang Innlegg: Har tv blitt teknologi-gigantenes favoritt? Ironisk nok er det få bransjer som bruker tv-reklame mer enn AdTech-selskapene. Dette er neppe et tilfeldig medievalg.
06.09.2019 Ole Christian Apeland Spaltist: Vinglekopper på valg Å finne et godt slagord er vanskelig. Å holde på det, synes å være enda vanskeligere. Hvorfor vingler partiene våre i valgene av de viktige ordene?
05.09.2019 TVNorge-eier får kritikk for spillreklame-endringer: – Siste halmstrå som Discovery klynger seg til for å unngå en ny lov TVNorge-eier Discovery legger press på spillselskapene med 11 nye reklameregler. Nå trekker bettinggiganten ComeOn alle sine tv-reklamer fra kanalen.
15.08.2019 Reklame på nettet er nå større enn TV-reklame Reklame på internett har gått forbi tradisjonell TV-reklame, det vil si reklame som en del av lineære TV-sendinger, viser Mediebarometeret.
19.06.2019 Rolf Francis Sims Innlegg: Fakta og misforståelser om sjakk-avtalen Unibet-eier Kindreds ønske om å samarbeide med Norges Sjakkforbund skaper naturlig nok emosjoner og diskusjon. Men i enhver debatt bør fakta trumfe konspirasjonsteorier og følelser.
08.04.2019 Tine bruker «noe mindre» på tv-reklame enn før. Ny undersøkelse viser at selskapet ikke er alene Fersk undersøkelse viser at 40 prosent av reklamekjøperne i Norge vil kutte eller redusere tv-reklame i 2019. TV 2-topp kjenner seg ikke igjen i resultatene.
04.04.2019 Abraham Foss Innlegg: Vi i Telia har nå fått en smak på hva netthets er Det har stormet rundt oss i Telia den siste uken. Vi er blitt utsatt for netthat og vi har fått trusler mot våre ansatte. Det gjør oss enda mer sikker i vår sak om å heie på enkeltindivider som står i stormen.
03.02.2019 Verdens største ølprodusent punger ut med 300 millioner for Super Bowl-reklamer Alkohol, biler og dating-apper herjer under årets kommersielle høydepunkt i USA.
14.01.2019 Innlegg: Fremdeles optimisme i markedet I 2018 fikk vi en liten vekst i reklamemarkedet, ifølge Mediebarometeret til Mediebyråforeningen. Mye kan tyde på at vi får en svak oppgang også i det året som vi nå nettopp har startet.
30.11.2018 TV 2 vurderte utflagging av sport til London Under kodenavnet «Operasjon Nordsjø» utredet TV 2 å starte sportskanaler i London for å selge reklameplass for hundrevis av millioner kroner til utenlandske bettingselskaper.
15.11.2018 Fortsatt nedtur for tv-reklame Tv-reklame fortsetter tilbakegangen og har 7,9 prosent lavere omsetning enn på samme tid i fjor, melder Mediebyråforeningen.
14.10.2018 Innlegg: Er det riktig av en offentlig virksomhet som NTNU å bruke ni millioner kroner på en reklamekampanje? Skal offentlige virksomheter som sykehus og utdannelsesinstitusjoner kunne bruke begrensede, bevilgede midler på reklamekampanjer?
06.09.2018 TV 2 setter ulik verdi på tv-seerne før ny tv-avtale Kulturdepartementet tar nå sikte på å inngå tv-avtale med TV 2 i løpet av september. Når prisen på tv-oppdraget skal beregnes, blir noen seere mer verdt enn andre.
10.04.2018 DN Mediator Hva skal vi leve av etter «oljå»? Merkevarer selvfølgelig – ikke koding og realfag!
23.02.2018 TVNorge-eier Discovery drar inn 385 millioner på OL-reklame Reklameavbrudd under OL-øvelsene får tv-seerne til å se rødt. Men for rettighetsinnehaver Discovery har de vært gull verdt økonomisk.
05.09.2019 TVNorge-eier får kritikk for spillreklame-endringer: – Siste halmstrå som Discovery klynger seg til for å unngå en ny lov Spill
08.04.2019 Tine bruker «noe mindre» på tv-reklame enn før. Ny undersøkelse viser at selskapet ikke er alene Tv
14.10.2018 Innlegg: Er det riktig av en offentlig virksomhet som NTNU å bruke ni millioner kroner på en reklamekampanje? Innlegg