26.10.2018 VG-selskap nær ny milepæl: – Vi kommer til å passere hundremillionersgrensen i omsetning med god margin Mens den svenske søsteravisen går på en kjempesmell, fortsetter veksten for VG.
30.07.2018 Vokser kraftig på kommersielt innhold Mens Schibsteds abonnementsaviser sliter med inntektsfall, leverte innholdsmarkedsføringsbyrået Brand Studio solid vekst i 2017.
22.07.2018 VG Partnerstudio økte med 69 prosent Selskapet var omdiskutert innad i VG da det startet opp i 2015, men bidrar nå til at VG vokser i omsetning. De andre Schibsted-avisene i Norge går i motsatt retning.
17.07.2018 Schibsted med rekordresultat i andre kvartal - opp 13 prosent på børsen Schibsted leverer sitt beste andre kvartal noensinne.
16.07.2018 VG har ikke plass til flere annonser. Nå oppretter avisen et eget laboratorium for å jakte nye inntektskilder VG oppretter et laboratorium som skal kompensere for at VG.no-forsiden ofte ikke har plass til flere annonser. Målet er en omsetning på 100 millioner i løpet av noen få år.
26.11.2017 Vil ha presseetikk for innholds- markedsførere DNB vil useriøs innholdsmarkedsføring til livs, og har fått med seg Annonsørforeningen på et initiativ til en «vær varsom-plakat» for markedsførere. VG er kritiske.
21.03.2017 Redaktører tilbyr reklamehjelp i valgkampen Før høstens valg kan partiene kjøpe medieplass til politisk reklame i journalistisk innpakning. Medieforskere mener det kan svekke medienes tillit.
20.03.2017 – Tidligere var det sex-saker og artikler med lettkledde bilder som klikket mest. Nettavisen mister annonseinntekter, men øker overskuddet med hard kostnadskontroll, mer innholdsmarkedsføring – og flere saker om innvandring og miljøpolitikk.
12.03.2017 VGs «gjøkunge» dro inn 44 millioner på innholdsmarkedsføring VGs satsing på innholdsmarkedsføring skapte splid i avisens redaksjon og opprør i pressekretser. Nå har kritikken stilnet, mens inntektene har skutt i været.
26.10.2018 VG-selskap nær ny milepæl: – Vi kommer til å passere hundremillionersgrensen i omsetning med god margin Medier
16.07.2018 VG har ikke plass til flere annonser. Nå oppretter avisen et eget laboratorium for å jakte nye inntektskilder Medier