05.08.2020 Halvard Helle Innlegg: Pressens sponsorregler må liberaliseres De presseetiske reglene om sponsing er for strenge. De kan liberaliseres uten at det går ut over redaksjonell uavhengighet eller allmennhetens tillit til mediene.
18.09.2019 Hyper og Redink slår seg sammen Ahead Group samler digital markedsføring og innholdsmarkedsføring i ett byrå.
13.08.2019 Innlegg: Utfordrende innholdsmarkedsføring I et lykkelig øyeblikk i sommer leste jeg DN på mobilen og tenkte at det er godt det ikke er flere, større annonser. Jeg betaler jo mange tusen kroner i året for å ha avisen.
30.07.2018 Vokser kraftig på kommersielt innhold Mens Schibsteds abonnementsaviser sliter med inntektsfall, leverte innholdsmarkedsføringsbyrået Brand Studio solid vekst i 2017.
26.11.2017 Vil ha presseetikk for innholds- markedsførere DNB vil useriøs innholdsmarkedsføring til livs, og har fått med seg Annonsørforeningen på et initiativ til en «vær varsom-plakat» for markedsførere. VG er kritiske.
12.05.2017 Utfordrer reklamebyråene New York Times' innholdsmarkedsføringsbyrå har på tre år vokst fra fire ansatte til 100. Norges største innholdsbyrå Redink forventer at konkurransen fra mediene blir tøffere.
27.03.2017 Marte Ramborg - Får større konsekvenser om vi velger «feil» parti, enn om vi kjøper enda en rynkekrem Prinsipielt burde det være det samme om nativeannonsen er laget på oppdrag fra Høyre eller Lancôme. Men så er det ikke helt sånn likevel, skriver Marte Ramborg i Spoon.
28.02.2017 Marte Ramborg Sannhet selger DN's intervju med den angrende mediemanipulatoren Ryan Holiday viser at vi som jobber med markedsføring må engasjere oss i debatten om falske nyheter i like stor grad som journalister.
23.02.2017 Norske byråer tror på teknologiløft Ni av ti reklame-, pr- og mediebyråsjefer tror den teknologiske utviklingen vil føre til økt omsetning. Det er svært usannsynlig at alle blir vinnere, ifølge Frøystein Johansen i Abelia.
20.02.2017 Kritiske til medieskapte annonser 1 av 3 byråledere mener mediene bør overlate innholdsmarkedsføring til reklamebyråer og annonsører. Torgeir Vierdal i reklamebyrået Anorak ønsker konkurransen velkommen, så lenge innholdet merkes bedre.
19.10.2016 Det går i ball for redaktørene Innholdsmarkedsføring er et problem for medienes troverdighet. Den blir et problem for leseren, som blir lurt eller mistenker det. Dermed er den også et problem for kommunikasjonsbransjen.
27.03.2017 - Får større konsekvenser om vi velger «feil» parti, enn om vi kjøper enda en rynkekrem Marte Ramborg Innlegg