Hittil i år har svenske PostNord mottatt nærmere 50.000 reklamasjoner. Flere kunder forteller at PostNords sjåfører kjører forbi uten å i det hele tatt forsøke å levere pakker til dem.

I en rekke artikler har Svenska Dagbladet skrevet om selskapets kvalitets- og lønnsomhetsproblemer. Det har fått mange misfornøyde lesere til å fortelle om sine erfaringer med PostNord, blant annet at pakker ikke leveres til deres adresser selv om de er hjemme.

Foretaket selv innrømmer at dette forekommer, skriver avisa fredag.

– Det er noe som kan forekomme i enkelte tilfeller, og det kan føre til oppsigelse av den ansatte som har forårsaket problemet. Vi har også hatt en periode i sommer med forstyrrelser i IT-systemene som våre kunder via SMS kan bestille levering i, sier sjef i PostNord Anders Holm.

Ifølge Holm arbeider selskapet med å forbedre IT-systemet sitt.

Ifjor fikk PostNord inn over 40.000 reklamasjoner.

Les også: Høie ber sykehusene vise fram hele helsekøen

Gevinstsikring på Wall Street

Asia i dag: Koordinerte bombeangrep sprer frykt i Thailand

Helomvending i kampen mot IS (Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.

Se DNtv:
00:00
Publisert: