Jordbærpikene er et kafékonsept som ble etablert i 2003 av gründer og mesterkokk Lars Lian og kompanjong Roger Torgersen. Kjeden satser på hjemmelaget, sunn mat, og eksisterer kun på norske kjøpesentre.
Nå har de inngått avtale med langrennsprinsessa Therese Johaug, samt med Kristin Størmer Steira og Marthe Kristoffersen.
- Naturlig valg
- Det var et naturlig valg for oss å satse på disse tre jentene, sier Lars Lian til DN Aktiv.
Han forteller at selskapet allerede i fjor sommer hadde Johaug og hennes to venninner i siktet – lenge før superstjernen fra Dalsbygda skøytet inn til VM-gull på tremila i Kollen.
- Vi har et fokus på sunn kvalitetsmat, og kunne på ingen måte fått profilert oss bedre enn gjennom disse skijentene, sier Lian.
Johaug, Steira og Kristoffersen skal sammen representere Jordbærpikene i markedsaktiviteter og være med å bidra i interne motivasjonsprogrammer og treningsaktiviteter i kjeden.
Sponsorrush
Johaug har fått uttallige henvendelser fra sponsorer siden VM-suksessen. Gjennom sin manager Jørn Ernst, sier hun at Jordbærpikene står for verdier hun kan identifisere seg med.
- Det blir også veldig moro å gjøre en sponsoravtale med Marthe og Kristin. Det blir masse god og sunn mat framover, sier den populære skistjernen
Jordbærpikene har 18 avdelinger i Norge, og skal snart åpne tre nye. Selskapet har en ambisjon om en omsetning på 200 millioner i 2011.
Les flere treningssaker på DN Aktiv
Johaug selges internasjonalt (Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.