Avtalen er toårig, og betyr at de japanske glideproduktene i Norge kun blir å få tak i hos Sport 1 kjedens 192 butikker fra høsten.
VM-effekt
Oppmerksomheten om gallium tok av under ski-VM i Oslo i år. Produktet var med i "smørepakken" hos flere av de norske medaljevinnerne. Tidligere denne uken avslørte VG at den norske landslagsledelsen inngikk avtale med importøren av Gallium om at det skulle selges til lag fra andre nasjoner først etter ski-VM i Oslo.
- Gallium har vært veldig etterspurt den siste tiden. Vår profil retter seg mot aktive mosjonister, og passer derfor veldig godt inn hos oss, sier kategorisjef Ståle Buraas i Sport 1 til DN.no.
- Toppløperne har jo en miks av produkter under skiene. Er ikke Gallium en ren "hype" ?
Koster flesk
- Det er et produkt som fungerer veldig bra under spesielle forhold, og har god effekt i kombinasjon med andre produkter
Prisen for en en boks flytende gallium ligger på nesten 2500 kroner.
- Ja, det koster flesk, men ivrige mosjonsløpere har stor betalingsvillje. Markedet øker fortsatt, sier Ståle Buraas.
- Men det kommer vel fort nye såkalte superprodukter fra konkurrentene?
- Det er vi forberedt på.
Les også: La ned smøre-veto
Les flere treningssaker på DN Aktiv
<b>Slik unngår du smørebom </b>
<b>Koker skismøring før frokost</b>
Supervinter ga knallsalg (Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.