Avgjørelsen om reklamekutt omfatter også alle Telenors datterselskaper, melder NRK.
- Dette kommer som en konsekvens av at nedslagsfeltet til TV-kanalene er så dramatisk forandret i løpet av de dagene som er gått nå. Vi treffer ikke målgruppene som vi tidligere gjorde, derfor må vi gå til det skrittet at vi trekker reklamen fra MAX, TVNorge og de andre Discovery-kanalene, sier Kenneth Tjønndal Pettersen - som er kommunikasjonsdirektør i Canal Digital, men uttaler seg på vegne av Telenor-konsernet.
Samtidig avviser kommunikasjonsdirektøren at Telenor bruker reklamebudsjettet som et pressmiddel i forhandlingene.
LES OGSÅ: Hevder sjekkeapp går bak ryggen din (DN+)
Det var ved midnatt natt til mandag at kanalpakken til Discovery forsvant for kabel- og satellittkunder hos Canal Digital og Viasat. Det skjedde etter at partene ikke klarte å bli enige om en ny avtale
Ledelsen i SBS Discovery har ikke ønsket å kommentere saken overfor NRK.
Les også:
Asia i dag: Emisjon overtegnet 4335 ganger
Oljeprisen faller før lagertall
- En avtale er ikke et koldtbord der man kan ta alt som er godt (Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.