Det er 81.000 seere mindre enn fjorårets premiere, men likevel på samme høye nivå som tidligere sesonger som har ligget på rundt 750.000 seere.
- Farmen leverer igjen! Dette vet seerne, og det er fantastisk godt å få det bekreftet nok en gang. Farmen har de siste årene blitt en naturlig del av det norske folks høstvaner, og det er tydelig at mange har gledet seg til sesongstart, skriver TV 2s programdirektør Jarle Nakken i en pressemelding.
Realityprogrammet hadde en andel på 50,6 prosent i aldersgruppen 12 år og oppover og 54,5 prosent i den kommersielle målgruppen 20 til 49 år.
Lave markedsandeler
- Andelsmessig kommer vi betydelig sterkere ut enn i fjor, særlig i den for oss viktigste målgruppen 20-49 år, skriver Nakken.
DN skrev mandag at markedsandelene til TV 2 sank i september - sammelignet med i fjor - etter sterk oppgang i OL-måneden august. Kanalen går også gjennom tøffe kostnadskutt.
Programmessig har flere flaggskip - deriblant «Senkveld» - slitt med lave seertall denne høsten, og spenningen var derfor stor til om «Farmen» ville fenge tv-seerne igjen.
Nakken i TV 2 ser dermed frem mot en spennende høst - både innholds- og seermessig.
- Når vi også vet hva Strix har produsert av sterkt innhold for de neste ukene, lover dette veldig godt, både for «Farmen» og TV 2 - og for seerne, sier Nakken.
Følg markedene med DN Investor
Hør DN-podcasten om at penger er gratis: Rentenivået er unormalt lavt, og økonomene har ikke filla peiling på hvorfor. DNs utgavesjef Terje Erikstad og makrojournalist Einar Takla diskuterer med finansjournalist Marte Ramuz Eriksen hva som skal til for å få Øystein Olsen og andre sentralbanksjefer i zen.
Får du ikke opp spilleren? Prøv her eller her.
Anbefalt av DNtv:
(Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.