Fredag samlet Thomas Numme og Harald Rønneberg 474.000 seere – mot 502.000 uken tidligere.
Talkshowet har dermed plassert seg på rundt 546.000 seere i snitt denne sesongen.
Ifølge broadcast director Thomas Høiby i Mindshare må du tilbake til sesongene før 2005 for å finne et lavere tall. Da hadde programmene 595.000 seere i snitt.
LES OGSÅ:Thomas Numme henter ut millionutbytte
– «Senkveld» har stabilisert seg på et lavere nivå enn det de har gjort de siste årene. Det er fortsatt det store kommersielle flaggskipet for TV 2. Men det er ikke 700-800.000 seere som var over lengre tid, sier han.
– Hva er grunnen til det?
– «Senkveld» begynner å bli et litt slitent konsept – selv om jeg føler at de fornyer seg innimellom. Men det virker ikke som seerne er enige, sier han.
Direktør for innhold og kanaler i TV 2, Trond H. Kvernstrøm (49), skriver i en tekstmelding til DN at han må få sett på seertallene før han kan gi en kommentar.
Unge svikter tv-en
DN skrev lørdag at Ungdommen svikter TV 2 . Aller verst har det gått utover TV 2, som også måtte se seg forbigått av NRK i første kvartal i fjor.
Det daglige tv-inntaket av NRK1 er på 19,2 minutter, mens tallet har falt til et drøyt kvarter for TV 2.
LES OGSÅ:Het krangel i TV 2
TV 2 opplever likevel en økning blant «ungdomsgruppen» på deres betalingstjeneste TV 2 Sumo. Her er 43 prosent av alle abonnenter under 30 år, som er en attraktiv målgruppe for annonsørene.
Høiby mener trenden med mindre tv-seeing også gjelder det brede lag av befolkningen.
– Det er vanskeligere å samle mange foran tv-en nå enn det var tidligere. Konkurransen fra strømmetjenester er noe av årsaken til dette, sier han.
LES OGSÅ: Totalt omslag for reklamebransjen
Anbefalt fra DNtv:
(Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.