96 prosent av de børsnoterte selskapene i Finland har nå en Twitter-konto. Dermed er Finland nå «best» i Norden.
Det viser en undersøkelse fra nettmeglerhuset Nordnet.
Bedrifter som henvender seg til massemarkedet er ledende når det gjelder å ta i bruk lynmeldingstjenesten Twitter.
Les også: Facebook slettet kontoen til PewDiePie
Nordnet gjorde tilsvarende undersøkelse ifjor. Da var det kun halvparten av selskapene i den norske OBX-indeksen som benyttet seg av Twitter.
Tilsvarende tall for børsselskaper i Sverige, Danmark og Finland var mellom 80 og 87 prosent.
Norge sist, øker mest
Kilde: Nordnet
Ifølge investeringsøkonom Karl Oscar Strøm i Nordnet gjør Twitter det lett for børsselskaper å kommunisere med både kunder, media og investorer.
Les også: Schibsted henter Twitter-topp
Hennes & Mauritz er fortsatt det børsnoterte selskapet i Norden som har flest Twitter-følgere.
Kilde: Nordnet
Lese mer om medier, nett, teknologi? Følg @DN_Etterbors og @bjorneckblad på Twitter
Les også:
Se 8-åringen som tjener millioner på YouTube
Har fått 2080 kroner for «The Fox»
Nyhetskamp om fjernkontrollen (Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.