Mange har sterke meninger om ulike bilmerker. Det gjelder også i billandet USA.
Og blant alle bilmerkene på det amerikanske markedet er det særlig ett som skiller seg ut i negativ betydning, og det er Fiat, eid av fusjonerte Fiat Chrysler, skriver cbsnew.com.
Fiat må finne seg i å havne helt i bunn med 73 poeng på American Customer Satisfaction Index (ACSI), som er en uavhengig måling av forbrukernes erfaringer med en rekke produkter og tjenester i USA. Også de to bilmerkene rett foran Fiat på listen var fra Fiat Chrysler, nemlig Chrysler med 74 poeng og Jeep med 75 poeng.
Japansk vinner
På toppen av listen finner vi Lexus (Toyota) 84 poeng, Acura (Honda) 83 poeng, Lincoln (Ford) 83 poeng og Mercedes-Benz med 83 poeng.
I gjennomsnitt oppnådde de 26 vurderte bilmerkene 79 poeng.
Se hele ACSIs bilmerke-rangering her med tall helt fra 1995.
- Dette her er rett og slett for dyrt
(Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.