Kjempene ruster seg til netthandelskrig

Verdens tre største e-handelsselskaper er i ferd med å innta et av de største og mest kjøpesterke internettmarkedene i verden. Kampen vil stå om Sørøst-Asias 670 millioner forbrukere.

Verdens største internettselskaper kjemper om markedsandeler og innpass i Sørøst-Asia. Alibaba har foretatt store oppkjøp, blant annet Lazada. Nå går startskuddet for Amazons satsing i regionen - et marked som kan bli verdt 200 milliarder dollar i 2025. Foto: Darren Whiteside / Reuters / NTB Scanpix
Verdens største internettselskaper kjemper om markedsandeler og innpass i Sørøst-Asia. Alibaba har foretatt store oppkjøp, blant annet Lazada. Nå går startskuddet for Amazons satsing i regionen - et marked som kan bli verdt 200 milliarder dollar i 2025. Foto: Darren Whiteside / Reuters / NTB Scanpix
Publisert 26. July 2017, kl. 03.48Oppdatert 26. July 2017, kl. 05.05
AlibabaAmazonSørøst-AsiaFlipkartSnapdeal