Her gjelder jungelens lover – nettgiganter barker sammen

Med utsikter til 32 prosent onlinevekst årlig og over 600 millioner forbrukere gjør de to internettgigantene Amazon.com og Alibaba seg klar for en massiv ekspansjon i Sørøst-Asia. Kun de sterkeste vil overleve.

Det kinesiske internettselskapet Alibaba og den amerikanske konkurrenten Amazon.com gjør seg klar til å innta Sørøst-Asia – et marked med over 600 millioner forbrukere og en forventet netthandelsvekst på 32 prosent i året. Alibaba satte en ny handelsrekord under singeldagen den 11.11 med en omsetning på over 150 milliarder kroner på en dag. Foto: AFP PHOTO / STR / China OUT
Det kinesiske internettselskapet Alibaba og den amerikanske konkurrenten Amazon.com gjør seg klar til å innta Sørøst-Asia – et marked med over 600 millioner forbrukere og en forventet netthandelsvekst på 32 prosent i året. Alibaba satte en ny handelsrekord under singeldagen den 11.11 med en omsetning på over 150 milliarder kroner på en dag. Foto: AFP PHOTO / STR / China OUT
Publisert 20. December 2016, kl. 04.27Oppdatert 29. March 2017, kl. 07.29
Asia i dagAlibabaSørøst-AsiaLazadaAmazon