I alt har de åtte stortingspartiene brukt over 45 millioner kroner på å promoteres seg selv i årets valgkamp. Mesteparten av pengene brukes på reklame, skriver Dagbladet.

Tall avisene har fått oppgitt fra partiene, viser at Arbeiderpartiet brukte mest og MDG minst. Høyre brukte et sted mellom 11 og 15 millioner kroner. Tallene er uklare fordi reklameutgifter stadig utregnes.

Senterpartiet brukte 1,1 million kroner på sin nasjonale valgkamp. SV brukte 4,6 millioner kroner, KrF 2 millioner kroner, Frp 6 millioner og Venstre 2,6 millioner, ifølge Dagbladets oversikt.

Et parti med suksess og svært lav pengebruk er Folkeaksjonen Nei til mer bompenger i Stavanger. Det nystartede partiet brukte bare 3.300 på valgkampen, og fikk inn tre representanter i bystyret i Stavanger, melder Stavanger Aftenblad.

Les også: Zombie-selskaper på endeløs vandring i Sør-Korea

WWF-rapport: – Det står dårlig til med havene

- Det er helt ekstremt. Jeg hadde 91 personer på listen

 

Se også:(Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.

Her besvimer BMW-sjefen på scenen:

Her besvimer BMW-sjefen på scenen
Det ble dramatisk da den nye BMW-sjef Harald Kruger møtte pressen i Frankfurt for å snakke om de nye bilmodellene. Plutselig besvimer han før han blir geleidet bort fra scenen.
00:28
Publisert: