Merker som oser av tradisjon og eksklusivitet klarer seg bedre enn merker som går etter den brede massen, skriver business.dk.
Det er én av konklusjonene i årets store merkevareundersøkelse fra Millward Brown Optimor. Her kommer det blant annet frem at Louis Vuitton fortsatt er mest verdifullt av luksusmerkene:
LV-merket skal være verdt så mye som 19.781 millioner dollar - en økning på to prosent fra 2008.
Også tradisjonsrike Hermés, Gucci og Chanel er i toppen av listen. Millward Brown Optimor påpeker at luksusmerkene fokuserte aller mest på kjernekompetansen i 2009 i stedet for å eksperimentere med trender - og at dette var en smart strategi.(Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.