Dagens Næringsliv

Åpne i appen

Åpne

Sesongens fremkomstmidler er både minimalistiske og miljøvennlige

Tekst
Foto: Biomega

Foto: Biomega

Fakta: Oko

Elsykkel for svettefri fremkomst

Av KiBiSi for Biomega.

biomega.com

Elektriske OKO er designet for bysyklister som ønsker å komme seg rundt på en uanstrengt måte. Den elektriske hjelpemotoren på 250 watt gir ekstra pedalkraft i oppoverbakker, og tåler en avstand på 40 kilometer før den trenger å lades.

Sykkelens karbonramme med integrerte skjermer, samt styret i aluminium, gir et futuristisk utseende, og resulterer i en totalvekt på 18 kilo.

Foto: Hannes Kalmér

Foto: Hannes Kalmér

Fakta: Vé Sport Edition

Unicef-samarbeid på hjul

Av Vélosophy

velosophy.cc

Vélosophys nye modell har aluminiumsramme og neondetaljer, og er tilgjengelig i fem ulike farger.

Vélosophy har også inngått et samarbeid med Unicef, som innebærer at for hver sykkel som kjøpes, vil Vélosophy produsere og donere en sykkel til skolejenter i Ghana.

Behovet for sykler i u-land er stort, og forskning viser at et trygt og effektivt hjelpemiddel som sykkel forbedrer jenters nærvær på skolen med i snitt 30 prosent.

Foto: Bikeid

Foto: Bikeid

Fakta: BIKEID x Rasmus Wingårdh

Nytolkning av sykkelklassiker

Av Bikeid

bikeid.se

Svenske Bikeid har egen butikk på Sibyllegatan i Stockholm, og designer enkle og funksjonelle sykler. Deres seneste modell er laget i samarbeid med arkitekt Rasmus Wingårdh.

Sykkelen har to gir, samt et automatgir som kobles inn når farten kommer opp i 18 kilometer i timen. Håndtakene er trukket i burgunderfarget skinn, og setet er semsket og olivenfarget fra sykkelseteprodusenten San Marco.(Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.