Dagens Næringsliv

Åpne i appen

Åpne

Trådløse nettverk

Tekst
Mønsterplan. «Norsk konfeksjon på full fart forover», skrev Aftenposten da den 16. moteuken for Damekonfeksjon åpnet i Njårdhallen i 1968. Selv om noen designere de seneste årene har klart å få fotfeste i det utenlandske markedet, er det fortsatt et stykke igjen før norsk mote blir et begrep i internasjonal sammenheng. Det er på tide å diskutere hvordan norske moteskoler i større grad kan utdanne utøvere som bidrar med noe nytt, men samtidig har teft for business. Foto: Rolf Chr. Ulrichsen/Aftenposten/Ntb Scanpix

Mønsterplan. «Norsk konfeksjon på full fart forover», skrev Aftenposten da den 16. moteuken for Damekonfeksjon åpnet i Njårdhallen i 1968. Selv om noen designere de seneste årene har klart å få fotfeste i det utenlandske markedet, er det fortsatt et stykke igjen før norsk mote blir et begrep i internasjonal sammenheng. Det er på tide å diskutere hvordan norske moteskoler i større grad kan utdanne utøvere som bidrar med noe nytt, men samtidig har teft for business. Foto: Rolf Chr. Ulrichsen/Aftenposten/Ntb Scanpix

Den beste moteutdannelsen i Norge er fortsatt å komme seg ut av landet.