Årsaken til prisøkningen på hele 3,2 prosent i juli er høyere priser hos leverandørene og færre tilbudskampanjer. Kiwi-sjef Jan-Paul Bjørkøy sier til Aftenposten at prisøkningen var «helt spesiell».

- Vi kommer til å senke prisene fremover. Det kan jeg si med hånden på hjertet, sier Bjørkøy.

Kiwi er lavpriskjeden til landets største dagligvaregruppe, NorgesGruppen, med over 600 butikker og en omsetning ifjor på 26 milliarder kroner. Kiwi-sjefen vil ikke si hvor mye prisene skal ned, men sier kjeden har budsjettert med «tøffere priser».(Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.