Stordalen-familien sikrer seg eksklusiv champagneavtale
– Dette er verdens soleklart mest eksklusive portefølje, sier styreleder Jakob A. Stordalen i familiens Belmonte Beverage Group.
Stordalen-familiens drikkevaresatsing, Belmonte Beverage Group, tar over distribusjonen av Moët Hennessy-porteføljen i Norge.
Det fremkommer av en pressemelding fredag formiddag. Ifølge meldingen utgjør porteføljen rundt 27 prosent av det «totale norske markedet for premium-champagne på Vinmonopolet».
Moët Hennessy har blant annet merkene Moët & Chandon, Dom Pérignon, Krug, Veuve Clicquot, Hennessy og Belvedere. Distribusjonsavtalen vil bidra til en omsetning på rundt 150 millioner kroner i året for Belmonte Beverage Group.
– Dette er verdens soleklart mest eksklusive portefølje av drikkevarer, med en lang rekke brands med historikk og markedsposisjoner som er umulig å gjenskape. Vi er beæret og ydmyke over tilliten Moët Hennessy har vist oss og kommer ikke til å ta lett på oppgaven, sier Jakob A. Stordalen i meldingen.
I 2023 omsatte Belmonte Beverage Group for 16 millioner kroner, og ligger i år an til å omsette for over 500 millioner kroner, heter det i meldingen.
– Målet har aldri vært å bli størst, målet har vært å gjøre en best mulig jobb for våre produsenter. Veksten har kommet som et naturlig resultat av det arbeidet som er gjort av ledelsen og de fantastiske folkene vi har fått med på laget. Avtalen med Moët Hennessy er en gamechanger – en mulighet som ingen av oss hadde turt å drømme om da vi startet opp, sier medeier Petter Stordalen i meldingen.
Det et av Europas største konsern, LVMH, som eier Moët Hennessy. Konsernet eier også luksusmerker som Louis Vuitton, Tiffany & Co og Christian Dior.
– Det spratt noen Moët & Chandon-korker i taket på kontoret i dag. Hele organisasjonen gleder seg veldig til å få jobbe med Moët Hennessys unike portefølje, sier daglig leder Stein-Erik Helverschou-Treverket i Belmonte Beverage Group i meldingen.