Tv- og radiokanalene mistet over 200 millioner reklamekroner i fjor

Nå svikter annonsørene også tv og radio, som tapte over 200 millioner kroner i reklameinntekter i fjor. Samtidig betaler tv-seere stadig mer for premiuminnhold.

– Det er klart at norske TV-seere betaler stadig mer for å se sport, film og annet populært innhold gjennom såkalte premium-TV-pakker og ulike strømmetjenester, sier Medietilsynets direktør Mari Velsand. Foto: Lise Åserud / NTB scanpix.
– Det er klart at norske TV-seere betaler stadig mer for å se sport, film og annet populært innhold gjennom såkalte premium-TV-pakker og ulike strømmetjenester, sier Medietilsynets direktør Mari Velsand. Foto: Lise Åserud / NTB scanpix.Foto: Lise Åserud
Publisert 11. November 2019, kl. 06.05Oppdatert 11. November 2019, kl. 06.16
MedietilsynetMari Velsand