Innlegg: Største kunde får ikke nødvendigvis bedre pris

Største butikk-kjede får ikke automatisk bedre innkjøpspris. Tine taper stort på å miste Norgesgruppen som kunde, men det koster også Norgesgruppen dyrt å finne et alternativ.

Hvis Norgesgruppen selger dobbelt så mye som Rema av Tines varer, er det riktignok dobbelt så kostbart for Tine å miste Norgesgruppen som Rema som kunde. Men samtidig er det dobbelt så kostbart for Norgesgruppen som for Rema å ikke selge Tines varer, skriver Øystein Foros og Hans Jarle Kind i innlegget. Her er Tines biler på Kalbakken i Oslo.
Hvis Norgesgruppen selger dobbelt så mye som Rema av Tines varer, er det riktignok dobbelt så kostbart for Tine å miste Norgesgruppen som Rema som kunde. Men samtidig er det dobbelt så kostbart for Norgesgruppen som for Rema å ikke selge Tines varer, skriver Øystein Foros og Hans Jarle Kind i innlegget. Her er Tines biler på Kalbakken i Oslo.Foto: Per Ståle Bugjerde
Publisert 4. December 2019, kl. 08.15Oppdatert 4. December 2019, kl. 08.46
KonkurranseKonkurransetilsynetDagligvarerDagligvaremarkedetNorgesgruppen