Fem ting du ikke visste om nordmenns sosiale medier-vaner

Er du mann er sjansen større for at du sjekker Facebook på do enn om du er kvinne. Nye tall fra Ipsos avslører at nordmenn tar multitasking til stadig høyere nivåer.

Ifølge Ingvild Østvold (til venstre) og Nathalie Warembourg i Ipsos er kvinner overrepresentert på mer «visuelle» sosiale medier som Instagram og Snapchat, mens menn er hyppigere brukere av mer jobblignende tjenester som Twitter og LinkedIn. Foto: Mikaela Berg
Ifølge Ingvild Østvold (til venstre) og Nathalie Warembourg i Ipsos er kvinner overrepresentert på mer «visuelle» sosiale medier som Instagram og Snapchat, mens menn er hyppigere brukere av mer jobblignende tjenester som Twitter og LinkedIn. Foto: Mikaela Berg
Publisert 17. January 2018, kl. 11.12Oppdatert 17. January 2018, kl. 12.07
Sosiale medierIpsosIngvild ØstvoldInstagramNathalie Eyde Warembourg