Ny reiselivsstrategi skal skape 43.000 nye årsverk

I den nye nasjonale reiselivsstrategien «Sterke inntrykk med små avtrykk» skal Norge satse på turistene som bruker mest penger i forhold til klimaavtrykket. Målet er å øke eksportverdien og innenlands konsum med 40 milliarder kroner innen 2030.

Den nye reiselivsstrategien har et mål om at reiselivet bidrar med 40 milliarder kroner mer i verdiskaping i 2030. Her fjellet Reinebringen med utsikt over fiskeværet Reine i Lofoten.
Den nye reiselivsstrategien har et mål om at reiselivet bidrar med 40 milliarder kroner mer i verdiskaping i 2030. Her fjellet Reinebringen med utsikt over fiskeværet Reine i Lofoten.Illustrasjonsfoto: Rune Stoltz Bertinussen/NTB
Publisert 6. May 2021, kl. 08.19Oppdatert 6. May 2021, kl. 08.19
Innovasjon NorgeIselin NybøHotellTurismeBente Bratland Holm