NRK henter 40 millioner i året fra sponsorer – får kritikk av konkurrenter

De fire ordene «programmet er sponset av» gir NRK rundt 40 millioner kroner i året. Konkurrentene mener statskanalen tapper reklamemarkedet for penger.

Håkon Haugan er sjef for NRK aktivum, som forvalter NRKs kommersielle virksomhet, deriblant sponsorinntekter. Konkurrentene reagerer på at NRK gjennom sponsorat reduserer reklamepotten som er tilgjengelig for dem. Foto: Fartein Rudjord
Håkon Haugan er sjef for NRK aktivum, som forvalter NRKs kommersielle virksomhet, deriblant sponsorinntekter. Konkurrentene reagerer på at NRK gjennom sponsorat reduserer reklamepotten som er tilgjengelig for dem. Foto: Fartein Rudjord
Publisert 31. January 2018, kl. 12.07Oppdatert 31. January 2018, kl. 13.47
NRKMTGBauer MediaStiftelsen TiniusSchibsted