Investerer 200 millioner i avanserte bysykler og skur

De begynte med å overta Oslos bysykler i 2015. Nå konkurrerer gründerne med taxinæringen, designer egne sykler og vil vokse ut av landet og sykkelbransjen.

– Vi hadde 8500 reparasjoner her på verkstedet og 9500 på gaten i 2017, forteller økonomisjef Kristoffer Bøe Henriksen og sjef Axel E. Bentsen (til venstre) i Urban Infrastructure Partner. De har gitt hver sykkel navn fra lokale navnedatabaser og forteller at folk morer seg med meldinger som «Ragna har slark i giret». Foto: Mikaela Berg
– Vi hadde 8500 reparasjoner her på verkstedet og 9500 på gaten i 2017, forteller økonomisjef Kristoffer Bøe Henriksen og sjef Axel E. Bentsen (til venstre) i Urban Infrastructure Partner. De har gitt hver sykkel navn fra lokale navnedatabaser og forteller at folk morer seg med meldinger som «Ragna har slark i giret». Foto: Mikaela Berg
Publisert 4. February 2018, kl. 18.53Oppdatert 31. July 2018, kl. 07.54
SamferdselSykkelKollektivtransportUrban Infrastructure PartnerAxel Bentsen